/Files/images/pochatkova_shkola/60.png


Досвід роботи Корольвої А С


Корольова Ганна Сергіївна


Система роботи вчителів початкової школи, що працюють з

учнями з особливими освітніми потребами, базується, перш за все,

на методах і прийомах, покликаних не лише сприяти активізації

розумової діяльності вихованців, але й забезпечують поліпшення їх

емоційно-психологічного стану та впливають на покращення

ментального здоров’я в цілому.

Зокрема, у повсякденній педагогічній практиці активно

використовується метод арт-терапії, що застосовується і як

окремий компонент навчального впливу, і як епізодичний прийом з

метою налаштування учнів під час виконання навчальних завдань.

Наприклад, для розвитку вміння порівнювати, зіставляти явища

дітям пропонується намалювати об’єкт, про який йтиметься далі

(вивчаючи певну букву, пропоную учням намалювати предмет,

назва якого на цю букву починається, а після цього демонструю

його зображення). Для зняття психологічної напруги переключаю

увагу учнів, пропонуючи виліпити з пластиліну улюблену

тваринку, назвати її (до речі, у процесі такої діяльності розвиваємо

дрібну моторику, що є надзвичайно важливо для дітей з

ментальними порушеннями).

Важливу роль у системі роботи відіграє прийом візуалізації,

для якої застосовуємо демонстрацію навчальних анімаційних

фільмів, тривалістю до 3 хвилин. Це є досить продуктивним під час

навчання грамоти та математики.

Широко застосовуємо інтеграцію дисциплін, що дозволяє не

лише покращити процес розвитку аналітичних здібностей,

продуктивно використати навчальний час, але й закріпити матеріал,

що вивчався раніше. Так, для уроків української мови добираємо

навчальний матеріал, що розповідає про Україну, шляхом

навчальної бесіди повторюємо назву столиці нашої держави, міста,

в якому живемо, вулиці, на якій мешкаємо, таким чином

закріплюючи знання з курсу «Я досліджую світ».

Зважаючи на освітні потреби учнів, постійно проводимо

логопедичні хвилинки, на яких завертаємо увагу на правильність

вимови окремих звуків, робимо «розминку» язичка, тренуємо

звукову пам’ять, це допомагає краще засвоювати навички читання

та письма.

Приділяючи особливу увагу психоемоційному стану дітей, які

окрім проблем з ментальним здоров’ям, переживають значне

емоційне навантаження, а іноді стрес, викликаний умовами

перебування в евакуації чи небезпеки, викликаної війною,

застосовуємо метод кольоро-терапії. Мною розроблено систему

кольорових сигналів: батьками спільно з дітьми підготовлено

чотири кружечки з кольорового паперу (червоний, жовтий,

блакитний, зелений), які діти демонструють на початку та в кінці

заняття, оцінюючи таким чином свої відчуття і настрій відповідно

на початку та у кінці заняття.

Дидактичний матеріал, що добирається для проведення

занять, складає своєрідну циклограму: назви предметів та явищ

навколишньої дійсності, процесів та понять у різний спосіб

повторюються на кожному занятті. Це допомагає закріпити набуті

знання, формує навичку їх застосування у процесі навчання та у

повсякденному житті.

Проте однією з найважливіших умов результативності

системи роботи вчителя початкової ланки безумовно є тісна і чітка

взаємодія з батьками. Адже учні з ментальними порушеннями

потребують особливої уваги, піклування та індивідуального

підходу. Тож прагну врахувати індивідуальні особливості кожного

учня. Саме тому знаходжуся у постійному контакті з батьками,

проводжу індивідуальні консультації окремо для батьків та для

батьків і дітей, добираю індивідуальні завдання під час уроків,

враховуючи особисті потреби окремих учнів. Така співпраця

сприяє створенню ситуації успіху, що є запорукою оволодіння

знаннями і навичками будь-якою дитиною, а тим більше учня з

особливими освітніми потребами.

Кiлькiсть переглядiв: 101