Рекомендації
для роботи з обдарованими учнями
в історико – філологічному напрямку здібностей.
І.Рекомендації для створення соціально – сприятливих умов розвитку обдарованих учнів.
1.Створення сприятливих фізіологічних умов, а саме:
а)забезпечення стану стабільності і спокою;
б) усунення факторів, які відволікають.
2. Створення атмосфери розуміння і чуйності.
3. У взаємостосунках дорослим дотримуватися особистісно – орієнтованих підходів, а саме:
а) відрізняти вчинок від особистісних якостей учня;
б) не припускати авторитарного нав’язування своєї думки і суджень.
в) уникати засудження, мати мотив позитивної установки на учня.
ІІ. Рекомендації для розвитку інтелектуальної сфери і творчого росту обдарованих учнів.
1. Сприяти розвитку пізнавальних інтересів пріоритетного напрямку, при цьому створювати сприятливий фон щодо інших предметів основного програмного курсу.
2. Формувати й розвивати конвергентне мислення на основі розвитку ораторського мистецтва, риторики, досліджень різного типу, на основі встановлення причинно – наслідкових зв’язків, пошуково – дослідницької роботи, умінь і журналістських навичок, складання ігрових програм, пошуку різних форм діяльності.
3.Формувати і розвивати дивергентне мислення на основі уміння емпатійно вживатися в образ героїв, предметів, подій, написання творів, есе, роздумів тощо від імені героя; на основі уміння інсценувати художні твори, описування емоційно – художньої сфери; на основі поєднання і створення нових образів через збагачення власного досвіду знань і почуттів, завдяки розкриттю всіх каналів доступу інформації. Залучати до «мозкових атак», дискусій із метою уміння сприймати різні погляди.
4. Практикувати індивідуальні творчі роботи зі складання прогнозів моделей досліджень художньо – естетичних, історико – правових проблем.
ІІІ. Рекомендації для розвитку й формування сприятливих міжособистісних стосунків у колективі.
1. Формувати адекватну самооцінку.
2. Формувати комунікативні навички на основі гуманітарних знань.
3. Сприяти формуванню доброзичливої атмосфери в класі щодо обдарованих учнів.
Перемога!!!
Гурток журналістики нашої школи прийняли участь у Міжнародному конкурсі шкільних медіа та стали почесними Лауреатами!!!
Вітаємо вчителя Могильну Лідію Володимирівну та учнів з успіхом!
(див.вкладення)
Екскурсія в редакцію газети «Південна правда»
Для учнів 7 – А класу під керівництвом вчителя світової літератури Л.В.Могильної була організована екскурсія в редакцію газети «Південна правда», де діти більше дізналися про специфіку роботи журналіста, познайомилися з робітниками редакції, отримали свіжі номери газет. Екскурсоводом для учнів став головний редактор газети Микола Станіславович Стеценко.
Учні були вдячні редакції за теплий прийом, цікаву розповідь і побажали колективу творчих успіхів і побільше добрих новин.
Вчитель історії Артюшенко Світлана Петрівна
Школа - це життєвий простір дитини, тут вона не просто готується до життя, а живе. Тому позакласна робота з iсторii планується так, щоб сприйняти становленню особистості як творця і проектувальника життя, гармонізацiі та гуманізації стосунків між учнями і педагогами, школою і родиною, керуючись ідеями самоцінності дитинства, демократичного діалогу між поколіннями. Важливу роль у цьому відіграє гурткова робота. У школі на протязі 2013-2014 навчального року діяв предметний гурток «Нащадки Борисфеніди» керівник гуртка вчитель історії Артюшенко С.П.
Тема: “Верф над Інгулом”
Мета: ознайомлення з різними формами та методами роботи екскурсовода,набуття навичок орієнтуватися в потоці інформації,що постійно збільшується,виховання національно свідомого громадянина грамотної освіченої людини.
Форма проведення: музейний урок
Тема: “ Збережемо пам’ять про подвиг”
Мета: сформувати в учнів схиленість до краєзнавчої роботи,виховувати особистісні якості/ініціативність,готовності до взаємодопомоги ділового спілкування,роботи в групі.
Форма проведення:Заняття зустріч
Сьогодні, на початку третього тисячоліття вкрай потрібна точка опори в просторі культурного буття усвідомлення причетності до рідної землі,поваги до своєї історії,культури,мови,традицій.Загально відомо,що високі поняття «батьківщина», «національна гідність» починається саме зі знання рідного краю,де людина народилася і виросла,де минуло її дитинство. Саме це духовно збагачує, виховує нездолану відданість Вітчизні, вчить шанувати свій народ,його історію ,культуру. Саме вивчення історії рідного краю є безцінною скарбницею збереженням культурного досвіду багатьох поколінь,усього найкращого,що витримало випробування часом у сфері матеріальної та духовної культури. Любов до рідної землі,до малої батьківщини-одне з найсвятіших почуттів, яке кожен із нас несе крізь усе своє життя. Витоки патріотизму починаються там, де людина вперше усвідомила себе особистістю,та відчула красу і безмежжя рідного краю. Ми всі живемо в історії,живемо історією батьківщини,свого краю,свого роду. Я гадаю,що успішність нашої держави залежить від кожного з нас , і найперше від підростаючого покоління , від молоді,якій уже в недалекому майбутньому доведеться самостійно розбудувати нашу державу та примножувати її здобутки. Ми не можемо,не маємо права забувати про тих людей, які жили на цій землі й мріяли про її щасливе майбуття людей,що в лиху годину не шкодували свого життя,свято вірячи у щасливу долю своїх дітей та онуків,саме тому важливої ролі набуває сьогодні патріотичне виховання школярів. Переді мною,як вчителем стоять важливі завдання:
1.розвивати стійкий інтерес до життя рідного міста;
2.формувати власну позицію юних громадян;
3.виховувати у кожного учня почуття особистої відповідальності за стан справ у рідному місті;
4.навчати критичному мисленню по відношенню до минулого та сьогодення.Але і перед учнями є певні завдання. Відтворити сторінки ще не забутого минулого у його найрізноманітніших проявах та врахувати,зберегти ці безцінні уроки історії для майбутніх поколінь.
Урочна діяльність доповнюється позаурочною роботою: екскурсіями, міні – дослідженнями своєї місцевості, подорожами, краєзнавчими розвідками,зустрічами з цікавими мешканцями міста-носіями трудових,бойових традицій;записами спогадів очевидців визначних подій минулого та сьогодення , спостереженням за флорою та фауною рідного краю.Заняття,уроки на яких розглядаються питання рідного краю пробуджують у дітей інтерес до пошукової діяльності,зацікавлюють так,що учні проникаються розумінням важливості й необхідності в тому, що вони досліджують.Підготовка та захист пошукових,дослідницьких робіт,а також відгук на них однокласників є однією із досить ефективних форм навчання та виховання.Пошукові роботи школярів дуже цінні для дорослих, хто писатиме історію XXI століття . Використовуючи матеріал юних дослідників про вулиці,пам’ятки,місцевість,будинки поповнять підручники цікавими,живими фактами. Збагатять історію та культуру свіжими поглядами та несподіваними інтерпретаціями.Безпосереднє спілкування зі свідками історичних та культурних подій,знайомство з історичними місцями та осередками культури перетворять сухі цифри та факти на щось дуже конкретне,відчутне,особисте.Й хвилюючий ефект присутності в історичних місця викликає у дітей неповторюване відчуття особистої причетності до історії та культури краю. На уроках гуманітарного циклу в програмі закладено спеціальні години на вивчення історії рідного краю,вони формують краєзнавчі інтереси учнів,а потім закріплюються в процесі позакласної роботи.Підсумком роботи можна вважити створення проектів «Дикий сад-сенсація археологічних досліджень», «Ти кажеш, не було голодомору?», зустріч з миколаївською поетесою Л.Я.Чижовою,відвідування музеїв міста, випуск стіннівок,радіо альманахів.
Методичне об'єднання художньо-естетичного напрямку і фізичної культури
Урок ОТМ
Томашівська Олена Миколаївна Освіта вища, Тернопільський державний педагогічний університет ім. В. Гнатюка, 1999 р., філологічний Факультет . Стаж педагогічної діяльності : 14 років Посада : вчитель української мови й літератури Категорія : спеціаліст першої категорії
Сєрих Галина Іванівна