/Files/images/2023/о (1).jpg Артюшенко Світлана Петрівна

вчитель історії та правознавства


ВІТАЄМО!!!

Вчителя історії Артюшенко Світлану Петрівну з заслуженою перемогою у Всеукраїнському конкурсі есе "Я" - педагог майбутнього".

Успіхів Вам, натхнення, творчості і позититиву кожен день!

/Files/images/vtamo/изображение_viber_2023-06-25_21-16-24-147.jpg

/Files/images/vtamo/изображение_viber_2023-06-25_21-16-24-309.jpg


Артюшенко С П Презентація до виступу Інтелект України


Майстерність громадянина: наставництво від ментора

Компетентнісно орієнтовані завдання з громадянської освіти як засіб формування ключових компетентностей.

Світ стає все більш складним, а глобальні проблеми, такі як зміна клімату, розповсюдження епідемій, війни та конфлікти, стають все більш актуальними. У такому середовищі потрібно розвивати вміння взаємодіяти з іншими людьми, здатність приймати рішення та діяти у надзвичайних ситуаціях, критично мислити.

Громадянська освіта допомагає учням розвивати ці вміння, тому що спрямована на формування активних громадян.

Громадянська компетентність - здатність особистості бути активним та відповідальним громадянином, приймати участь у житті суспільства, проявляти інтереси до громадських проблем, мати здатність до співпраці та взаємодії з іншими людьми.

Сучасна освіта орієнтована на формування ключових компетентностей, які готують молодь до життя у суспільстві.

Ключові компетентності - це набір знань, умінь і навичок. До компетентностей можна віднести, наприклад, критичне мислення, комунікативну компетентність, культурну компетентність, соціальну компетентність. Завдяки розвитку цих компетентностей людина стає більш самостійною, компетентною та впевненою у собі.

У контексті громадянської освіти ключові компетентності більш спрямовані на ціннісні орієнтації, що базуються на демократичних принципах, поваги до прав людини, толерантності, громадської активності.

Отже, громадянська освіта може стати інструментом формування цих ключових компетентностей. Але як досягти цього? Відповідь на це питання - компетентністно орієнтовані завдання з громадянської освіти.

Компетентнісно орієнтовані завдання з громадянської освіти - це завдання, що формують компетентну особистість, розвивають знання та навички на практиці, сприяють розвитку критичного мислення, вирішення проблем, комунікативних навичок, здатності до співпраці та управління конфліктами.

Особливість компетентністно орієнтованих завдань з громадянської освіти є в тому, що вони складаються з питань та проблем, які стосуються реального життя та суспільства, дають можливість учням бачити, як їхні знання можуть бути застосовані в реальному житті, і спонукають до активної участі в різних проектах та ініціативах.

Наприклад, завдання, що включає в себе дослідження соціально-економічних проблем учнівської громади, може допомогти розвинути навички аналізу та критичного мислення. Завдання, пов’язані зі співпрацею та комунікацією, наприклад, розробка проекту зі створення спільної екологічної ініціативи, можуть допомогти учням навчитися працювати в команді та виконувати спільні дії.

Пропоную розроблені компетентнісно орієнтовані завдання, які використовую на уроках громадянської освіти.

Компетентнісно орієнтоване завдання 1

Тема: Економіка та споживчі права

Компетентність: Розуміння важливості економіки для суспільства та окремого громадянина, здатність вирішувати проблеми зі споживчих прав.

Опис:

Ви є учнем (ученицею) 10 класу і ви розумієте важливість економіки для суспільства. У вашому місті розпочався проект будівництва нової автостоянки, яка буде займати значну територію. Однак місцеві жителі почали протестувати проти цього проекту, стверджуючи, що він може завдати шкоди довкіллю та зменшити якість життя місцевих жителів. Ваша задача полягає в тому, щоб дослідити вплив будівництва нової автостоянки на місцеве господарство та довкілля, а також дослідити права та обов'язки споживачів автостоянки.

Ваше дослідження повинно включати наступні кроки:

1. Дослідити попит на автостоянки у вашому місті та налаштуванні, чи є потреба в будівництві нової автостоянки.

2. Оцінити вплив будівництва автостоянки на довкілля, зокрема, на якість повітря, рівень шуму та обґрунтування забруднення.

3. Дослідити права та обов'язки споживачів автостоянки, зокрема, у відносинах з власником стоянки та іншими користувачами.

4. Зробити висновок про те, чи варто будувати нову автостоянку в місті, враховуючи економічні та екологічні наслідки, а також права та обов'язки споживачів.

Після завершення дослідження презентуйте своє дослідження перед класом.

Компетентнісно орієнтоване завдання 2

Розробити проект бюджету сімейного господарства на наступний рік з урахуванням різних видів доходів та витрат.

Компетентності:

1. Уміння здійснювати фінансове планування та управління фінансами в особистому та сімейному житті;

2. Розвиток критичного мислення та аналітичних здібностей;

3. Розуміння важливості економічного знання та його використання у повсякденному житті.

Опис завдання:

Розробити проект бюджету на наступний рік для сімейного господарства, враховуючи різні доходи (зарплата, пенсія, інші джерела доходу) та витрати (житлові та комунальні послуги, продукти, транспорт, розваги та інше).

Провести дослідження ринкових цін на товари та послуги, що входять до бюджету. Після цього проаналізувати свої доходи та витрати, розподілити їх за різними категоріями та скласти прогноз бюджету на наступний рік.

Учні виконують наступні завдання:

1. Зібрати дані про доходи та витрати сімейного господарства за попередній рік;

2. Провести аналіз та класифікацію цих даних за кращими категоріями (житлові та комунальні послуги, продукти харчування, транспорт, розваги та інше);

3. Дослідити ринкові ціни на товари та послуги, що входять до бюджету;

4. Розробити прогноз доходів та витрат на наступний рік, враховуючи зміну ринкових цін та поточну економічну депресію;

Скласти бюджет на наступний рік та презентувати свою роботу.

Компетентнісно орієнтоване завдання 3

Тема: Права людини.

Тривалість проекту: 3 тижні.

Мета: Розширити знання учнів про права людини, їх значення та захист, розвивати навички аналізу, мислення, презентацій та співпраці.

Завдання:

Учні мають тему, пов'язану з правами людини (наприклад: право на свободу вибору, право на освіту, право на безпеку тощо).

Дослідити та описати основні принципи та закони, які захищають це право.

Провести інтерв'ю з представником організації, яка захищає права людини, та знаєте, як вони працюють з правами, пов'язаними з обраною темою.

Скласти план захисту прав людини з обраної теми та описати його в деталях.

Підготувати презентацію свого проекту та представити його перед класом.

Обговорити важливість та значення прав людини в нашому суспільстві, а також можливість шляхи захисту прав.

Критерії оцінювання:

Якість дослідження теми та опису законів та принципів, які захищають права людини.

Якість проведеного інтерв'ю та діалогу з представником організації захисту прав людини.

Якість та детальність складеного плану захисту прав людини.

Якість та презентація проекту.

Рівень участі учня у групових дискусіях та обговореннях на уроках.

Ресурси:

Закони та принципи захисту прав людини.

Організації, які захищають права людини.

Інтернет-ресурси та джерела для дослідження обраної теми.


/Files/images/vesna2023/творча робота учнів 8- А класу.jpg


Керівник світу майбутнього: Вчитель-фасилітатор «Демократичної школи"

Проект "Демократична школа" - інноваційна освітня ініціатива, яка має мету створення умов для розвитку здобувачів освіти: активних громадян, здатних до самостійного прийняття рішень та участі в демократичному житті суспільства.

Практична реалізація нового підходу до освіти формує критичне мислення, вміння приймати рішення та діяти в інтересах суспільства.

Основні принципи демократичної школи включають в себе демократію, взаємодопомогу, взаємо відповідальність, самоврядування. Здобувачі освіти навчаються приймати рішення, щодо свого навчання, обирають предмети, які хочуть вивчати та визначають методи навчання.

Крім того, «Демократична школа» пропагує ідею інклюзивної освіти, де кожен, незалежний від своїх особистих характеристик, здібностей та потреб, має рівень можливостей для навчання та розвитку.

Як, фасилітатор, допомагаю учням у розвитку їхніх здібностей та компетенцій. Пропоную розроблені вправи, які адаптувала до предметів історії та правознавства, та використовую на своїх уроках.

/Files/images/vesna2023/ун.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 74