Миколаївська загальноосвітня школа I-III cтупенів №17 заснована в 1966 році. У 2023 році змінено назву на Миколаївська гімназія №17 імені Саражана В.Г. 49 вчителів – це педагогічний колектив школи. З них: 5 вчитеів методистів, 25 вчителів вищої категорії, 14 - I категорії, 3 – II категорії, 6 вчителів мають звання «Відмінник освіти», 16 - звання «Старший вчитель».
В школі 26 навчальних кімнат. З них: спеціалізованих 13. Працює кабінет інформатики, 2 спортивних зали, столярна та слюсарна майстерні, швацький клас та кулінарія, танцювальний клас.
Початкові класи займають кабінети, які мають сучасні меблі, навчальний комп’ютер (в кожному кабінеті), музичні центри. Для наймолодших учнів школи в навчальних кабінетах створено куточки живої природи, ігрові зони з іграшками, іграми та книжками. Вчителі, які викладають в початкових класах мають вищу та I категорії.
Вчителі гімназії №17 з великим ентузіазмом долучились до участі в науково-педагогічному проекті «Інтелект України». Головним девізом наших проектних класів є «Не кажи не вмію, а кажи навчусь», саме цього ми і вчимо дітей кожного уроку, адже вони мають вірити у власні сили.
Сутність проекту полягає не в насиченні дитини знаннями, а в набутті нею необхідних навичок роботи з інформацією, аналізу, самоконтролю та самооцінки, швидких реакцій, раціональної організації навчальної праці; розвитку пізнавальних процесів - сприйняття, пам’яті, мислення, уяви й уваги; розвитку якостей особистості школяра - цілеспрямованості, працелюбності, наполегливості, сили волі, організованості, охайності тощо.
Наш досвід показав, що логічна і цікава побудова уроків, які насичені різними видами робіт, коли діти мають можливість попрацювати з плакатами та ілюстраціями, переглянути цікаву презентацію чи відео, поспівати та порухатись - запорука успішної роботи. А особливо це стосується першокласників, які надзвичайно емоційні та відкриті до нового, адже одноманітне читання книги чи довготривале пояснення написання кожного елемента букви за традиційною моделлю занадто затягнуте та нецікаве для дітей.
В гімназії успішно працюють корекційні класи для дітей з ООП.
Навчальний заклад співпрацює з лікувально-оздоровчим санаторієм «Південний», Миколаївським реабілітаційним центром, районним та міськими будинками творчості учнів, натуралістичними центрами, клубом юних моряків, дитячими музичними школами, автошколою, Вищими навчальними закладами тощо.
Вчителі школи дбають про розвиток найкращого в кожної дитині, рост віри у власний талант кожного учня, максимальну охопленість дітей позакласною роботою, створення на заняттях гуртків та спортивних секцій радісної атмосфери творчості, пошуку, активної творчої праці, сприяючої прояву й розвитку дитячих здібностей та талантів. Вихованці гуртків беруть участь в шкільних, районних, міських, обласних та міжнародних конкурсах, різноманітних заходах.
В навчальному закладі працюють безкоштовні гуртки: вокальний ансамбль «Веселка», вокально-інструментальний ансамбль, «Музейна справа» (історико-краєзнавчий),«Господарочка»(декоративно-ужитковий),«Юні екскурсоводи» (краєзнавчий), бісероплетіння, ліплення, шейпінгу, сучасного танцю; секції волейболу та баскетболу.
Важливим компонентом позакласної роботи є укладені Угоди співпраці з РБТУ Заводського району, ДМШ №5, ДСЮШ району та міста, міським еколого-натуралістичним центром, дитячою бібліотекою-філією №6, Миколаївським клубом моряків зі флотилією.
Історико-краєзнавчий Музей Бойової Слави при Миколаївської загальноосвітньої школі I-IIIступенів №17 працює з 28.03.80 р.
При шкільному музеї працює лекторська учнівська група, Рада музею, де кожен учень має свої обов’язки. Постійно проводяться екскурсії, під час яких діти і дорослі знайомляться з воїнами-земляками, героями 86 дивізії. Існує зв’язок з родинами ветеранів; традиційно проходять операції „Ветеран поряд з нами», „Орден в нашому домі”(збір учнями матеріалів про ветеранів мікрорайону школи), операція „Доброго ранку ветеран!”, працює аудіо, відеотека „Спогади ветерана”. Багато років музей Бойової Слави займає призові місця серед музеїв міста. Його завжди з великим бажанням відвідують учні, вчителі, ветерани війни, батьки, в ньому затишно, спокійно, надзвичайно цікаво.
За роки існування музей школи став центром військово-патріотичного виховання в мікрорайоні. Місцеві мешканці з задоволенням відвідують, приймають участь у засіданнях Ради музею, дарують сімейні реліквії часів Великої Вітчизняної війни. З року в рік кількість експонатів збільшується: загальна кількість експонатів – 660, основний фонд -558, допоміжний-102.
Для перегляду історії закладу, перейдіть до розділу сайту "Історія".
Для перегляду інформації про адміністративний склад, перейдіть до розділу сайту "Адміністрація".
Для перегляду інформації про вчителів, перейдіть до розділу сайту "Педагогічний колектив".
Тип навчального закладу: гімназія
Форма власності: комунальна
Директор : Панченко Алевтина Геннадіївна
Адреса: 54038, Україна, м. Миколаїв,
вул. Євгена Логвінова 12/6
Область: Миколаївська
Телефон: ( 0512) 40-86-89, 40-86-86
Е- mail адреса: nschool.17@gmail.com
Web-сторінка школи: school17/edukit.mk.ua
Ліцензія АА№ 2692155 видана 04.12.2001 р.
Історична довідка:
•рік заснування – 1966;
•побудована БМУ-6 трест «Миколаївбудстрой»
Мова навчання: українська
Першого вересня 1966 року гостинно розкрила двері Миколаївська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 17. Минали роки, змінювалися часи, назви навчального закладу, склад педагогічного й учнівського колективу, але незмінними залишалися принципи і мета: створити необхідні умови для саморозвитку та реалізації творчого, інтелектуального й фізичного потенціалу педагогів та учнів.
Над реалізацією цієї мети працює досвідчений, креативний, відповідальний, толерантний педагогічний колектив,який спрямовує діяльність на вирішення актуальних на даному етапі питань, створення позитивного іміджу школи, формування ціннісних орієнтацій дітей. Справами школи переймаються 49 педагогів, з них: 25 вчителів вищої, 14 першої, 3 другої категорії, 5 спеціалістів. Мають педагогічне звання «вчитель – методист» , «старший вчитель» - 16, звання «Відмінник освіти України » - 5. Вчителі школи діляться педагогічним досвідом на сторінка інтернет – видань «Методичний портал», «Учительській журнал – on-line», діяльність навчального закладу висвітлюється в засобах масової інформації ( газета «Відкритий урок»). За останні два роки педагоги школи стали лауреатами і переможцями таких конкурсів, як: «Директор ХХІ століття – 2012», «Директор ХХІ століття – 2013» ( Панченко А.Г. директор школи),
. Вчителі та учні школи приймають участь в конкурсах : Всеукраїнські інтерактивні конкурси «Лелек», «Кенгуру», «Левеня», «Колосок», «Соняшник», «Грінвіч», «Кришталева сова», міжнародних конкурсах «Олімпус», «Геліантус», «Пазл», "Бебрас" ,міських олімпіадах, конкурсах, виставках, змаганнях.
У початкових класах школи втілюється медико - педагогічна технологія «ПіснеЗнайка», яка забезпечує інтелектуальний, фізичний, естетичний, моральний і духовний розвиток дитини. В навчальному закладі втілюється шкільна програма «Здоров’я і успіх», яка розрахована на учнів 1 -11 класів. Головною метою програми є: збереження та зміцнення здоров’я школярів, удосконалення функціональних можливостей організму, мотивація на здоровий спосіб життя та підвищення культури здоров’я, сприяння формуванню гармонійно розвиненої, толерантної, творчої особистості, громадянина й патріота. Відвідуючи заняття клубу «Планета здоров’я», старшокласники формують і розвивають здоров’язбережувальні компетентності.
Навчальний заклад співпрацює з Миколаївським реабілітаційним центром, районним будинком дитячої творчості, міським клубом юних моряків, натуралістичним центром, дитячою музичною школою № 5, військовою частиною, вищими навчальними закладами.
Співпраця з районним будинком творчості дала можливість залучити учнів до творчої діяльності засобами гурткової роботи. На базі навчального закладу працюють гуртки: туристичний, військово-патріотичний, хореографічний, бісероплетіння, театральний, шаховий, художньої гімнастики, краєзнавчий, вокально-інструментальний ансамбль. Учасниками шкільного театру ( керівник Томашівська О.М.) були поставлені п’єси за мотивами творів М. Гоголя «Вечора на хуторі близь Диканьки», Т. Шевченка «Наймичка», із захватом спостерігали глядачі театральне дійство яке розгорталося на сцені.
Центром патріотичного виховання, історико – краєзнавчої роботи в школі і мікрорайоні став музей «Бойової Слави», створений у 1980 році. Учні школи, ветерани другої світової війни , вчителі – ветерани праці, воїни – афганці. воїни ато з задоволенням відвідують музей, дарують сімейні реліквії. З року в рік збільшується кількість експонатів, фонд музею складає 660 безцінних реліквій минувшини.
Шанують в школі і пам'ять воїнів – інтернаціоналістів, які пройшли через вогонь Афганістану. Меморіальна дошка на стіні навчального закладу, на честь капітана Олега Гуменюка випускника школи, постійно нагадує про доблість, відданість, мужність. Доброю традицією школи стало проведення військово – спортивного свята «А ну – мо, хлопці!», на яке запрошуються воїни – інтернаціоналісти.
Протягом багатьох років у школі викладаються такі курси й факультативи, як: «Історія Миколаєва», «Степова Еллада», «Вчимося бути громадянами». Діти знайомляться з історією і культурою рідного краю, його життям, набувають досвіду соціальної й громадянської активності. Все це дає можливість виховувати гідних патріотів своєї держави й міста, сформувати початкові знання та вміння, як необхідні компоненти розвитку національної самосвідомості, формувати в школярів навички громадянської компетентності та правової культури.
Реалізація навчальних, соціальних, дослідницьких виховних проектів дає можливість створити атмосферу творчості, пошуку, сприяють прояву й розвитку дитячих здібностей і талантів, виховують повагу до Батьківщини, її історії. Учнівські соціальні, краєзнавчі, екологічні проекти «Шкільне подвір’я», «Галерея квітів», «Парад квітів біля школи», «Серце віддаю дітям» посіли перше місце в Миколаївській області. Грамотою Міністерства освіти і науки України відзначено шкільний проект «Галерея квітів», дипломом Міністерства освіти і науки пошуково – дослідницький учнівський проект «Обрядова етнографія Миколаївщини».
Особливу увагу педагогічний колектив приділяє застосуванню особистісно орієнтованих інноваційних технологій, про що свідчать пошуково-дослідницькі проекти, які посіли призові місця в міських конкурсах: «Літопис нашої Пам’яті», «Відлуння героїчних літ. Історія Миколаївського Чорноморського суднобудівельного заводу в роки Другої світової війни».
Педагоги й учні школи втілили свої дизайнерські ідеї, створивши екологічне містечко «Веселковий гай», яке стало місцем відпочинку для школярів і жителів мікрорайону. Така діяльність навчального закладу забезпечує набуття дітьми й підлітками соціального досвіду, виховання моральних якостей і загальнолюдських цінностей.
Традиційним в школі стало свято «Сузір’я» - феєрія талантів, де урочисто вшановують учнів, які досягли результатів у олімпіадах, конкурсах, турнірах, змаганнях, лідерів самоврядування, гуртківців, спортсменів. В родинне коло об’єднують учнів, батьків, педагогів щорічні шкільні фестивалі ( «Фестиваль осені», «Зимових свят», «Фестиваль національних меншин»). До проведення фестивалів, колективно – творчих справ залучаються громадські організації ( Рада національних меншин Миколаєва), заклади позашкільної освіти (ДМШ № 5, ДЮСШ, Клуб юних моряків, Заводський будинок дитячої творчості). Така форма роботи сприяє збереженню національної культури, духовному розвитку молодого покоління, формуванню національної самосвідомості, толерантності.
Триповерхова будівля, 26 навчальних кабінети,спортивна зала, хореографічний клас, актова зала, їдальня, майстерні, бібліотека, радіоцентр, комп’ютерний клас, музей «Бойової Слави», народознавчий кабінет « Світлиця», краєзнавчий кабінет – все це наша школа. Найбільшим скарбом навчального закладу є понад 8 тисяч випускників, серед яких: 107 золотих, 87 срібних медалістів, народні депутати Верховної Ради України, депутати обласної і міської ради, заслужені працівники культури, відомі композитори, кандидати історичних наук, доценти і викладачі ВНЗ, командири бойових кораблів ВМФ, командири військових частин,лікарі, педагоги.
Педагогічний колектив живе творчим життям, невпинно розвивається, впевнено крокує в майбутнє. Ми вибудовуємо стратегію розвитку й саморозвитку, знову і знову повертаючись до творчого пошуку в центрі якого – дитина.