/Files/images/0-1.gif

Екологічне сьогодення школи

В школі створено екологічну агітбригаду, яка показала якісну підготовку та змістовну таматичну програму на конкурсі.

/Files/images/0125.jpgшкільна екологічна агітбригада представляла школу на районному конкурсі учнівських екологічних агітбригад

Керівники агітбригади вчителі біології Горбачик О. В. і Кондрашова С. О. визнали, що участь учнів в зазначеному заході - прекрасний досвід і стимул для покращення знань з екології.

/Files/images/0_82.png

Вітаємо вчителя біології Кондрашову Світлану Олександрівну
з отриманням І місця за практичну природоохоронно-пропагандистську роботу з учнями 5-11 класів та перемогу в обласному турі Всеукраїнської акції "Птах року 2015"!

/Files/images/0131.png

/Files/images/0_81.gif

Екологічне сьогодення школи

Спільна справа - екологічні акції, в рамках реалізації шкільного соціально-екологічного проекту "Весенковий гай" значно зміцьнили атмосферу дружньої і активної співпраці вчителів, батьків, учнів.

/Files/images/0119.JPG

/Files/images/0120.jpg

/Files/images/0122.JPG

/Files/images/0123.jpg

/Files/images/0118.jpg

13.10. 2015р., 15-17.10. 2015р. навчальний заклад прийняв участь у міському суботнику, у екологічних акціях:«Чисте місто»; «Акція по благоустрою шкільної території»; «Допоможи птахам»

В нашій школі байдужих немає. На суботник вийшли учні, вчителі, техперсонал. Загальна кількість - 301 особа.
Під час суботнику виконано наступні роботи: прибрано сміття, обкопано дерева, з дерев зрізано сухостой, викопано клубні багаторічних квітів. Доглянуто функціональны зони прилеглої території школи, території містечка "Веселковий гай", зелені насадження зони відпочинку та спостережень за птахам, розміщено годівничи та шпаківні адже скоро холода...
До дому йшли втомлені але з гарним настроєм, адже виконано багато корисної та цікавої роботи!

/Files/images/_17.gif

Екологічне сьогодення школи

З метою удосконалення загальношкільних екологічних заходів щодо упорядкування території навчального закладу проведено роботу з впровадження соціально-екологічного шкільного проекту "Веселковий гай".

Учнями закріплені практичні навички ландшафтного проектування та планування через проведення роботи з благоустрою зони відпочинку школи

/Files/images/0117.JPGПродовження вивчення композиційних прийомів ландшафтного проектування

/Files/images/0118.JPG

Під час виконання загальношкільних екологічних справ значно підвищено інтерес до соціально значущої діяльності щодо перетворення життєвого простору школи, також зміцнено атмосферу дружньої і активної співпраці вчителів, батьків, учнів.

/Files/images/01300.gif

Екологічне сьогодення школи

Відбулась участь учнів школи в екскурсії-консультації в Миколаївському обласному еколого-натуралістичному центрі учнівської молоді. Таким чином учні отримали можливість практично закріпити та узагальнити набуті під час навчання знання, поглибити їх, унаочнити спостерігаючи за живими об'єктами, також отримали професійну змістовну консультацію щодо ландшафтного дизайну території школи, дибору рослин та догляду за ними.

/Files/images/01300.gif

Екологічне сьогодення школи

В рамках втілення завдань соціально-екологічного проекту "Веселковий гай" та з метоюознайомлення учнів, вчителів із різними стилями, прийомами ландшафтного дизайну, отримання теоретичної допомоги у розробленні заходів щодо упорядкування прилеглої території школи, виховання екологічної культури школярів, бережливого ставлен-ня до природи, учні навчального закладу відвідали бібліотеки Заводського району та міста Миколаєва.

Дізналися багато цікавого і корисного, адже ідеї почали з являтися вже по дорозі до школи...

/Files/images/0116.jpgУ пошуках нових рішень ландшафтного дизайну та зеленої архітектури на території школи

/Files/images/0112.JPGчнями придбано навички в топографії, проектуванні та плануванні, значно підвищено інтерес до соціально значущої діяльності щодо перетворення життєвого простору школи

/Files/images/0_82.gif

Увага, це важливо для дбайливих батьків!


/Files/images/0444444.gif

У нас подія!!!

/Files/images/051.gif

/Files/images/054.JPG

/Files/images/050.gif

/Files/images/058.gifНовини!

Підготовлений і оформлений соціально-екологічний проект відправлено на грандовий конкурс "Територія РУСАЛ - 2015"!!!

/Files/images/054.gif

Екологічне сьогодення школи

Екологічна акція "Зірнятко- кісточка" об єднала знову всю школу!

/Files/images/0109.png

/Files/images/0114.jpg /Files/images/0113.jpg /Files/images/0112.jpg

Перевтілення природного простору школи триває!!!

/Files/images/0110.gif

Екологічне сьогодення школи

/Files/images/0108.jpeg На пришкільній території «Веселковий гай» ми запланували закладання чудернацьких доріжок, які своєю незвичайною формою схожі на казкові. Ми вирішили використати старі пні, які знаходяться на цієї ділянці для перевтілення їх у казкові будиночки лісовиків. Важливо: під час виконання цієї роботи, зберегти і примножити галявину лікарських рослин (ромашка, м’ята, конвалія, звіробій тощо), створити квітникові клумби, прикрашені природним камінням, альтанки з багаторічними рослинами, створити чудернацькі галявини відпочинку «Веселі пні», створити «Пташину галявину» з розміщенням казкових годівничок, будиночок для птахів та живоплотів навколо неї, що дало можливість розпочати дослідницьку роботу з квітникарства, створення «стежки натураліста», куточку спостереження за птахами.

/Files/images/0100.JPG /Files/images/0105.JPGРобота рухається, місцевість змінюється!

/Files/images/0104.JPGПочаток життя галявини лікарських рослин /Files/images/0103.JPGПерші квіти весною! /Files/images/0101.JPGДогляд за ділянкою

/Files/images/0102.JPGКаміння для оформлення доріжек та клумб

/Files/images/0124.JPGколи за природою дбаєш, вона у відповідь дарує красу!

/Files/images/0107.gif

Екологічне сьогодення школи

Відбулося відвідування учнями та вчителями бібліотек Заводського району, міста з метою ознайомлення з науковим та практичним досвідом сучасності через вивчення літературних, інтернет-джерел, спілкування з фахівцями з тематики ландшафту, ландшафтного проектування, дизайну та його проектування.

/Files/images/0412.gif

Екологічне сьогодення школи

/Files/images/018.JPGза задумом- це майбутня клумба! /Files/images/017.JPGформуємо клумби /Files/images/016.JPGрозпочато роботу над проектом "Веселковий гай"

/Files/images/075.gif

Екологічне сьогодення школи

Проведення акції "Довкіллю- турбота юних!"

/Files/images/021.jpgЗвичайно приєдналися і вчителі /Files/images/0411.JPGДо учнів приєдналися батьки/Files/images/0425.JPG Прибрали сміття і посадили дерева з кущами /Files/images/041.JPGЗробимо територію школи доглянутою і красивою!

/Files/images/0136.gif

Увага! Екологічне сьогодення школи!

На основі шкільного опитування сформовано ініціативну групу у склад якої увійшли: адміністрація, вчителі, учні та їх батьки, які працювали з розробки екологічного проекту та визначення обсягу робіт з терміном їх виконання, розроблення обов’язків для виконавчих груп та визначення очікуваного результату. Під час роботи панувала творча та доброзичлива атмосфера, а Проект отримав назву - "Веселковий гай"!

/Files/images/013004.gif

Увага! Фонд "Центр соціальних програм РУСАЛ в Україні" проводить конкурс

соціально- екологічних проектів в рамках грантового конкурсу «Територія РУСАЛ -2015»

Ініціативна група: адміністрація, вчителя, представники учнівського самоврядування, батьки виступила з пропозицією щодо участі в вищезезначеному конкурсі.

Ознайомившись з нормативно-правовою базою ми зрозуміли, що ландшафт відіграє важливу суспільну роль у культурній, екологічній, природоохоронній та соціальній сферах і є ресурсом, для економічної діяльності людини. Розуміючи, що сучасні економічні можливості міста досить обмежені, будівництво в цих цілях садів і парків традиційного типу стає все більш складним, тому вирішили розробити соціально-екологічний проект «Містечко «Веселковий гай». Саме з цією метою в школі створено «Скарбничку ландшафтних ідей»!

Всі небайдужі, творчі, талановиті - обєднуйтесь для розробки та реалізації проекту!

/Files/images/0130011.jpg

Результати екологічної проектної роботи школи за останні 5 років:збільшено видовий склад квітково-декоративних рослин навчального закладу; учні ознайомились з сучасними технологіями ландшафтного дизайну та зеленої архітектури, вивчили нові види і сорти рослин, навчились працювати з літературою та інтернет-сайтами, аналізувати матеріал, проектувати об’єкти ландшафтного дизайну в планах та на місцевості, брати інтерв’ю у фахівців, організовувати акції серед своїх друзів в школі та серед мешканців мікрорайону; учнівським самоврядуванням школи розроблено корисні інструкції з озеленення школи.

Головне – екологічні проекти школи користуються надзвичайним попитом, що означає подальше продовження впровадження цікавих ландшафтних ідей у практичну діяльність з благоустрою та озеленення шкільної території, що значно покращить екологічний стан шкільного подвір'я і прилеглої території, як складової частини навколишнього середовища міста.

Екологічне сьогодення школи

Тиждень екології – участь учнівського самоврядування

В рамках проведення тижня екології в школі відбувся конкурс на найкращу стіннівку з теми "Екологія та людина". Кожен клас, а також окремі учні, предаставники класних прес-центрів підготували яскраві та цікаві за змістом газети, які висвітили екологічні проблеми міста, Заводського району та міскорайону школи. Цікавою виявилась думка учнів щодо шляхів вирішення перелічених проблем та пропозиції щодо покращення становища навколишнього середовища. Учні школи з цікавістю читали та обговорювали теми, яких торкнулися автори газет, пролунали пропозиції, які примусили вчителів та батьків добренько замислитися щодо шляхів їх реалізації та втелення в шкільне життя.

За думкою журі найкращими можна вважати газету 11-А класу та індивідуальну роботу учениці 8-А Класу Гончаренко Єлізавети.

/Files/images/025.JPG

/Files/images/0_82.gif

/Files/images/01301.gif /Files/images/03410.JPG

/Files/images/01301.gif/Files/images/03421.JPG

/Files/images/01301.gif/Files/images/03422.JPG

/Files/images/1.5.gif

Увага, екологічне сьогодення школи! Загальношкільна екологічна справа:

/Files/images/013007.gifСпостерігаючи за навколишнім середовищем, вивчаючи літературні джерела, ми (учні, вчителі) прийшли до єдиної думки, що за останні десяти ліття світ істотно змінився. Всі ми знаємо про існування екологічних проблем, які загрожують людині, ми знаємо, що більша частина населення Землі відірвана від природи, адже живе в містах серед асфальту й залізобетонних конструкцій. Та й природа все більше пригнічується: міста розростаються, вирубуються ліси, заболочуються ставки й річки, забруднюється земля, вода, повітря. Чи не тому ми намагаємося все частіше перенести частинку природи у квартири, навчальні і службові приміщення, та біля них. Мабуть людина інстинктивно відчуває небезпеку залишитися поза спілкуванням із природою, бо ми стомлюємося від потоку людей і машин, від телевізора й комп’ютера, від шуму, поспіху й самітності в юрбі міста. І тоді ми розуміємо, що обов’язково повинні частіше спілкуватися з природою, милуватися гарними пейзажами, слухати шелести дерев, насолоджуватися тишею. Про взаємну залежність людини і природи відомо здавна. Проте стосунки між ними стають дедалі напруженіші – надто вже згубно впливає наша господарська діяльність на довкілля. А це ставить під загрозу добробут майбутніх поколінь. І чи не це стало наслідком появи Указу Президента України про Всеукраїнську акцію «Зелений паросток майбутнього», «Весняна толока», проведення Всеукраїнської трудової акції «Парад квітів біля школи» та Всеукраїнського конкурсу-огляду внутрішнього та зовнішнього озеленення «Галерея квітів», проведення обласного заочного конкурсу на кращий соціально-педагогічний проект «Шкільне подвір’я», присвячений 75-річчю утворення Миколаївської області.

Ми, шкільний актив учнівського самоврядування, дізнавшись про проведення вищезазначених конкурсів, ознайомившись із їх вимогами та положеннями провели опитування серед учнів, вчителів та батьківської ромад кості школи. Опитуванням охоплено 677 дитей і дорослих школи. Тож вирішили: що добре розпланована, озеленена і впорядкована шкільна територія сприяє естетичному та екологічному вихованню кожного, хто в неї знаходиться, бо не можна уявити собі будь-якого населенного пункту без зелених насаджень.

Вивчаючи теоретичний матеріал на уроках біології, хімії, географії ми дізнались, що зелені насадження активно збагачують повітря киснем, очищають його від пилу, попелу, сприяють покращенню здоров’я людини та її психологічному настрою. Сади, парки, сквери створюють сприятливі умови для перебування дітей різного шкільного віку на свіжому повітрі. Загальне озеленення шкільної садиби, закладання плодового саду, квітникового розсадника, вирощування саджанців декоративних і лісових порід, вирощування квітів та влаштування квітників при школі, виготовлення екологічного календаря робіт з озеленення - ось ті основні напрямки, над якими ми вирішили працювати приймаючи учасить у вищеперелічених конкурсах.

/Files/images/013006.gif

/Files/images/044.jpg

/Files/images/013004.gif

/Files/images/04.jpg

/Files/images/0_84_L.gif

Виховання любові до живої природи за допомогою співпраці з позашкільними закладами освіти

Вже традицією у нашій школі стали щорічні екскурсії до еколого-натуралістичного центру. Ось і в цьому році учні 9-11 класів відвідали цей чарівний куточок живої природи. Цікава розповідь про різноманітність рослинного світу Миколаївщини, рідкісні рослини, чудова можливість докладно роздивитись особливості будови рослин-символів України, а також знайомство з тваринами із живого куточка: зміями, папугами, шиншилами, рибами, черепахами, кроликами. Найбільше враження на учнів справила моторна білочка, а також ворона, яка вміє розмовляти.

Крім того, учні отримали практичні рекомендації фахівців щодо ландшафтного дизайну пришкільної території.

Саме у такі хвилини кожна дитина відчуває єдність із світом живої природи та розуміє необхідність вивчення біології.

/Files/images/0121.JPG

/Files/images/013003.gif

Тиждень біології та хімії

В рамках тижня біології та хімії був проведен конкурс проектних робіт методоб' єднання природничих наук. Були представлені 6 робіт, підготовлених учнями 9-11 класів:

1. Теорія LUKA. Виконала учнениця 10-А класу Корнєєва Ірина ( науковий керівник Горбачик Олена Вікторівна). 2. Тривалість життя. Виконав учень Пономаренко В. (Науковий керівник Горбачик О.В.) 3. Використання лікарських рослин у медицині та побуті. Виконала учениця Сухецька О. (Науковий керівник Кондрашова Світлана Олександрівна). 4. Екологічні проблеми Миколаєва. Виконала учениця Жеріхова В. (Керівник: Кондрашова С.О.) 5. Птах року - бджолоїдка. Виконала учениця Дзюбич А. (Керівник: Кондрашова С.О.) 6. Дерева- довгожителі . Виконали учні: Пономаренко В., Гайдар А., Борисенко Ю. (Керівник Кондрашова С.О.)

Всі учні показали високий рівень підготовки проектів, провели цікаві дослідження. Особливо можна виділити проекти "Екологічні проблеми Миколаєва", "Дерева-довгожителі", "Використання лікарських рослин", які мають важливе практичне використання.

/Files/images/SAM_0653.JPGДуже важливо навчитися піклуватись про природу: захист практичних рекомендацій

/Files/images/SAM_0649.JPGЗахист екологічного проекту "Бджолоїдка - птах року"

/Files/images/SAM_0646.JPGАптека навколо нас

/Files/images/2013.JPG

/Files/images/0007295710038_500x500.jpg

Увага, екологічне сьогодення школи! Загальношкільна акція "Веселі господарі"

/Files/images/05555.JPGКімнатні квіти - легені школи!

/Files/images/055555.JPGТак ми доглядаємо за квітами!

/Files/images/0555555.JPGПосміхаємося разом з квітами.

/Files/images/013003.jpeg

/Files/images/2015.7.JPG

Вітаємо з перемогою у міському конкурсі "Серпокрилець - птах 2014 року" учнів:

Кондрашова Олексія (4-А), Гайдар Анну (11-А), Топчій Катерину (11-А), Каньовську Вікторію (11-А), Кравчишин Павла (6-А), Сухецьку Оксану (11-А), Дробот Олександру (6-А), Маркову Тетяну, Волкову Валерію, Полушина Павла, Мисків Валерія. Колективи 6-А, 8-А, 9-А, 10-А та 11_А

А також керівника - Кондрашову Світлану Олександрівну!!!

/Files/images/013002.gif

Стрітення Господнє

15 лютого увесь православний світ відзначає Стрітення Господнє.

В цей день християне вшановують зустріч старця Симеона з немовлям Христом. Дуже полюбляв це свято і простий народ. За народними звичаями в цей день відбувається зустріч зими з весною, які намагаються перемогти один одного. Переможець буде панувати до кінця місяца. Виховання в учнів любові до народних традицій, поваги до християнських цінностей, а також любові до природи відбувається під час заходів, присвячених цій події. Вчителі Кондрашова Світлана Олександрівна (хімік. біолог) та Сєрих Галина Іванівна (українська мова та література) провели бінарне заняття "Стрітення Господне", під час якого учні дізнались багато цікавого як про зміст цього свята, народні традиції . До цього заняття були виготовлені спеціальні символи - печиво "жайворонки", які дарували українці дітям в цей день вранці. Це печиво обов язково треба було винести і пташкам у садочок. щоб прискорити весну. Наші учні, вшановуючі народні традиції теж пригостили пташок. поклавши частування їм у годівнички.

/Files/images/SAM_0604.JPGПрактична діяльність на пришкільних ділянках. Шкільна акція: "Годівничку- пернатим друзям!

/Files/images/SAM_0609.JPGОсь такі в нас вийшли "жайворонки" або "голуби"!

/Files/images/013001.GIF

Увага, загальношкільна акція "Паперовий скарб!

/Files/images/0444.jpg

/Files/images/15076677.gif

/Files/images/2015.2.JPG

/Files/images/091.gif

До відома учнів:

/Files/images/04444.JPG

ЗАХОДИ

щодо реалізації Указу Презедента України

№186/2008 «О проведенні Весняної толоки з озеленення і благоустрою»та проведення екологічної роботи

Зміст

Термін

Відповідальний

*Проведення місячника по благоустрою та озелененню теріториї школи (висадка дерев, кущів, оформлення клумб тощо).

* Впорядкування теріторії школи, приведення її до належного естетичного та санітарного стану.

*Проведення акції «Посади та збережи дерево».

*Проведення ЧИСТИХ ЧЕТВЕРГІВ.

*Догляд за кімнатними рослинами закладу.

*Проведення уроків «Охорона рослин» (5кл.)”, „Екологічні новини» ( 7 кл.)

*Проведення конкурсу малюнків «Моя Україна» (5-7кл), конкурсу фоторобіт «Моя Україна» (5- 11кл).

*Проведення конкурсу кросвордів, вікторин за екологічними тематиками (5, 8кл.)

*Проведення гри-мандрівки для 1-4 класів «Природа навколо нас».

*Проведення екотренінга «Екологічна стежина» (10 кл.)

*Проведення екологічної рольової гри « Вікно у природу» (10 кл)

*Проведення тематичних класних годин, позакласних заходів, бібліотечних годин, відкриття тематичних книжкових виставок з урахуванням екологічного змісту народних традицій ставлення до природи.

15.03 -20.04.09

постійно, до 15.04.09

квітень

щотижня

щотижня

квітень

квітень

квітень

квітень

квітень

березень-квітень

Адміністація, педколектив, педагого-організатор, учнівський кол., батьки, громадські організації

Завгосп, двірники.

Адміністація, педколектив, пед.-орг.,учнівський кол., батьки, громадські організації

Адміністація, педколектив, учнівський кол., пед.-орг.

Адміністація, педколектив, учнівський кол., пед.-орг.

Вчит. біології

Адміністація, педколектив, учнівський кол., пед.-орг.

Вчит. біології, пед.-орг.

Вчит. біології, пед.-орг.

Вчит. біології, пед.-орг.

Адміністація, педколектив, пед.-орг.,учнівський кол.,бібліотекар, громадські організації

/Files/images/01300.gif

Увага, екологічне сьогодення школи!

Участь у Всеукраїнській екологічній акції "Зробимо Україну чистою!"

/Files/images/0555.jpgОчистимо парки від сміття!

/Files/images/055.jpgЗробимо водойми чистими!

/Files/images/05.jpgРазом зробимо рідне місто чистим!

/Files/images/0139.png

Увага! Екологічне сьогодення школи!

Навчальним закладом прийнято участь у міській весняняній акції «Свято деревонасадження та благоустрою» в школі забезпечено проведення:

* місячника з благоустрою та озелененню території (висадка дерев, кущів, оформлення клумб тощо) ;акції «Екологічною стежиною»; чистих четвергів, екскурсій та занять у природі; уроків „Екологічні новини» ( 7 кл.); конкурсу малюнків «Моя дивовижна Україна» (1-5 кл) та фоторобот «Моя Україна» (5- 11кл);конкурсу кросвордів, вікторин за екологічними тематиками (6- 8кл.); гри-мандрівки для 1-4 класів «Природа навколо нас»; екотренінгу «Екологічна стежина» (10 кл.); екологічної рольової гри «Вікно у природу» (10 кл); тематичних класних годин, позакласних заходів, бібліотечних годин, відкриття тематичних книжкових виставок з урахуванням екологічного змісту народних традицій ставлення до природи; операції «Птах року» а рамках дослідження та підготовки матеріалів на обласний конкурс; роботи з закладення на прилеглій шкільній території алеї за розділом міської акції «Зернятко - кісточка»; виступи екологічної агітбригади школи з програмою «Чисте місто – чиста Україна»; в мікрорайоні школи акції «Cвято деревонасадження та благоустрою», присвяченої 20-й річниці незалежності України; уроків пам’яті «Дзвони Чорнобиля».

Час пройшов з користю: багато нових знань та вмінь придбано учнями школи, батьки показали свою небайдужість до шкільних та міських справ, а головне - район школи став набагато кращім!

/Files/images/0_8481.gif

Використання проектної діяльності в повсякденному житті школи

Екологічний проект – це мета, прийнята й усвідомлена дітьми. Проект – дитяча самодіяльність, конкретна практична творча справа, поетапне просування до мети.

Проект- метод педагогічно організованого освоєння дитиною навколишнього середовища. Метод проектів – це спосіб організації педагогічного процесу, побудованого на взаємодії педагога і вихованця між собою та навколишнім середовищем у реалізації проекту – поетапної практичної діяльності щодо досягнення визначеної мети.

Мета, напрями, зміст, форми роботи, засоби і методи реалізації екологічного виховання яскраво простежуються у складанні та реалізації екологічних проектів.

Екологічні проекти можна складати на тиждень, місяць, навчальний рік тощо. Екологічні проекти ще раз доводять, що екологічно орієнтована діяльність дітей шкільного віку може бути захоплюючою, різноманітною та суспільно значущою.

Кожен проект – маленький крок на шляху до екологічної культури, краплина до моря життєвого досвіду, яка формує особистість. Метод проектів є важливою ланкою екологічного виховання, є злиттям теорії і практики, бо містить у собі не тільки постановку певного розумового завдання, а і його практичне виконання.

/Files/images/03.jpg

/Files/images/0138.gif

Ігри як засіб екологічного виховання

Екологічне виховання школярів має неодмінно поєднуватись з екологічною освітою. А це поєднання з успіхом можна здійснювати в ігровій формі навчання. Гратися люблять, як відомо усі діти і, включаючи в урок ігрові моменти, можна зацікавити навіть найпасивніших учнів.

Для розвитку творчих здібностей школярів та становлення екологічної культури учнів особливе місце займає саме ігрова діяльність. Вона формує досвід прийняття екологічно правильних рішень, засвоєння моральних норм і правил поведінки в природі, сприяє створенню зв’язку між навчанням і застосуванням знань на практиці.

Педагогічно правильно організована ігрова діяльність формує досвід, дає змогу досягти повного його самовираження, активності і свободи дій, що розумно поєднуються з вимогами взаємоповаги, пізнання навколишнього середовища, відчуття краси природи та її гармонії, з розвитком почуттів любові й турботливого ставлення до її об’єктів.

Найповніше потребам розвитку творчих здібностей дітей молодшого шкільного віку відповідають пізнавальні ігри. Головна їх особливість полягає в тому, що дидактичні завдання приховані. Граючись, дитина не думає вчитись, навчання тут відбувається само по собі. Захоплюють дітей ігри з малюнками, загадками про рослини і тварин, ігри-вікторини (на зразок: „Що в лісі росте?”, „Хто в лісі живе?”, „Лісові орієнтири” тощо), аукціони знань на задану нескладну тему і т.д.

Розв’язанню питань екологічного виховання найбільшою мірою сприяють творчі сюжетно-рольові ігри. Встановлено, що пізнавально-виховний ефект гри досягається при дотриманні методики, де організація, розподіл ролей і підготовка до гри зберігають її неповторну чарівність, дитячу безпосередність, а також забезпечують оволодіння знаннями про об’єкти гри, наближення її до реальної ситуації. Ігри в лісових жителів, мандрівників дають можливість кожній дитині постати перед власним вибором взірця поведінки, найближчого до її інтересів, почуттів, переконань.

Система рольових ігор будується з урахуванням специфічних цілей на кожному етапі навчання. Для дітей молодшого віку основна мета гри полягає в оволодінні конкретними знаннями і правилами поведінки в природному середовищі.

Один із засобів закріплення, систематизації та узагальнення знань про навколишнє середовище – дидактичні ігри. Їх надзвичайно важлива роль полягає в закріпленні природоохоронних уявлень, пробудженні в дітей бажання творити добро і не порушувати відомі їм правила поведінки в природі, а також у формуванні інших загальнолюдських рис характеру.

Крім того з учнями молодших класів проводяться уроки-екскурсії, походи, експедиції, що є не тільки заходами для відпочинку, а мають глибоку й серйозну навчально-виховну природоохоронну спрямованість, містять в собі також ряд завдань з екології, що сприяють розвитку творчих здібностей дітей.

Оволодіння екологічними знаннями – важливий ланцюг у процесі навчання і виховання дітей. В.О.Сухомлинський наголошував, що процес пізнання навколишньої дійсності є незалежним емоційним стимулом думки. Для дитини молодшого шкільного віку цей стимул відіграє винятково важливу роль. Результатом екологічного виховання мають стати розвинене емоційне сприйняття, бажання активно включатись у роботу з охорони й захисту об’єктів природи.

Створена грою творча наукова атмосфера задовольняє вікові потреби дітей молодшого шкільного віку в пізнавальній активності і є одним із засобів формування в учнів екологічної культури.

Таким чином, вміло використовуючи ігрові методи навчання на різних етапах уроку, можна сприяти стимулюванню пізнавального інтересу учнів. Новизна змісту матеріалу, який вивчається, різноманітність форм опитування, перевірка знань і пояснення нового матеріалу, емоційний тонус учнів, емоційність самого вчителя, взаємна підтримка вчителя і учнів, змагання і заохочення – наявність усіх цих факторів забезпечується правильним використанням ігрового матеріалу на уроці.

/Files/images/0137.gif

Застосування екологічних дослідів для формування екологічної культури

Екологічна освіта та виховання школярів передбачає не тільки одержання учнями певної суми інформативного матеріалу про довкілля, вивчення властивостей предметів природи та явищ, засвоєння правил поведінки в природі, а й встановлення взаємозв'язків між предметами та явищами, тобто провідною ідеєю при вивченні природничого оточення повинна бути ідея єдності природи. Усвідомлення учнями цієї ідеї значною мірою забезпечується здійсненням систематичних цілеспрямованих спостережень у природі, особливо фенологічних спостережень. Не менш ефективним є використання досліду, як методу навчання.

Навчальний дослід – це елементарний експеримент. Він є одним із найважливіших методів пізнання природи, накопичення чуттєвого досвіду. Інформація, що здобута таким шляхом, є основою певних теоретичних узагальнень, висновків, встановлення або підтвердження вже засвоєних закономірностей. З допомогою досліду відбувається глибше пізнання об’єктів природи. Дослід дає змогу відтворити явище або процес у спеціально створених умовах, простежити за його ходом, побачити ті ознаки, які безпосередньо у природі помітити неможливо.

Специфіка досліду полягає в тому, що він допомагає отримати явище в так би мовити „чистому вигляді”, а саме: уникнути впливу побічних факторів, досліджувати явище в різних умовах, припиняти дослідний процес на будь-якій стадії і повторювати необхідну кількість разів, вивчати його більш ретельно, ділити на окремі частини, виділяти цікаве тощо. Таким чином, досягається глибина дослідження суті явищ і законів природи, підвищується обґрунтованість висновків, які можуть бути зроблені на основі досліду.

Необхідність проведення дослідів у початкових класах зумовлена насамперед тим, що більшість природознавчих уявлень і елементарних понять формується тільки на основі чуттєвого досвіду, який ще погано розвинений в дітей молодшого шкільного віку. Це стосується тієї частини змісту, засвоєння якої іншими методами буде неефективним. Зокрема - ознаки і властивості, які безпосередньо чуттєво не сприймаються. Наприклад, скільки б діти не спостерігали за зразком корисної копалини, вони не зможуть визначити, міцна вона чи крихка, горить чи не горить, тоне у воді чи плаває. Для цього необхідно спробувати її розламати, підпалити, вкинути у воду, тобто виконати досліди.

Причинно-наслідкові зв’язки між об’єктами та функціональні залежності між величинами, які їх характеризують. Наприклад, залежність об’єму рідини від нагрівання і охолодження, значення води, тепла, світла, повітря для життя рослини і т. ін.

У процесі навчання досліди необхідні і в тих випадках, коли явище у природі триває довго, і школярі не можуть спостерігати за ним від початку до кінця, або на певному уроці виникає потреба в детальному вивченні чи загостренні уваги дітей на частині такого явища.

Застосування екологічних дослідів має цілий ряд переваг для формування екологічної культури, оскільки передбачає:
активну участь школярів у навчально-виховному процесі;
нагромадження суми достовірних конкретно-образних уявлень про навколишнє середовище, фактичних знань, які є матеріалом для подальшого усвідомлення, узагальнення, систематизації, встановлення причинно-наслідкових зв’язків, що існують в природі;
усвідомлення, що предмети і явища природи можуть змінюватись, в тому числі під впливом діяльності людини і в кінцевому результаті – проявляється залежність комфортності (чи дискомфортності) існування людини в конкретному природному середовищі;
виявлення факторів негативної дії на довкілля та пошуки шляхів їх усунення чи хоча б послаблення їх впливу.

Дослід може виступати прийомом у структурі інших методів, тобто за його допомогою розв’язується конкретне дидактичне під завдання. Як прийом, дослід здебільшого використовується демонстраційно і слугує джерелом емпіричного фактичного матеріалу, або спонукає до актуалізації засвоєного змісту.

/Files/images/0136.gif

Игры на экологическую тематику для школьников

Дополни пословицу:

Ведущий называет первую половину пословицы, ребята специальных листочках дописывают вторую часть.
1. Волка ... (ноги кормят).
2. Сколько волка не корми ... (он все в лес смотрит).
3. Слово не воробей ... (вылетит — не поймаешь).
4. Волков бояться ... (в лес не ходить).
5. Ворон ворону ... (глаз не выклюет).
6. Где б, ворона не летала ... (а к ястребу попала).
7. Выкормил змейку ... (на свою шейку).
8. Змея меняет шкуру ... (но не натуру).
9. От худого козла ... (ни шерсти, ни молока). 10. Корова во дворе ... (так и еда на столе).
ДА ИЛИ НЕТ

Игра проходит в два тура.
I тур: диалог ведущего с ребятами. Надо внимательно слушать и выбрать правильный ответ.
Ведущий. Может ли сазан забраться в океан?
Все. Нет. (Это речная рыба.)
Ведущий. Может ли дрозд отморозить хвост?
Все. Нет. (Он зимует на юге.)
Ведущий. Может ли оса взлететь на небеса?
Все. Да.
Ведущий. Может ли барсук залезть за шишками на сук?
Все. Нет. (Барсук по деревьям не лазает.)
Ведущий. Может ли кулик прикусить себе язык?
Все. Нет. (У птиц нет зубов.)
Ведущий. Может ли тюлень на боку лежать весь день?
Все. Да.
Ведущий. Может ли синица на крыше поселиться?
Все. Да.
Ведущий. Могут ли собаки отодрать всем ракам баки?
Все. Нет. (Раки живут на дне водоемов.)
Ведущий. Может ли медведь зимою потолстеть?
Все. Нет. (Зимой медведь спит.)
II тур: необходимо подготовить карточки «Да» и «Нет». Можно играть по одному, парами, группами.
Ведущий читает вопрос, затем через 30-40 секунд просит поднять карточку-ответ. Побеждает обладатель большинства правильных ответов.
1. Ласточки и стрижи питаются насекомыми. (Да)
2. Лягушка — домашнее животное. (Нет)
3. У кукушки кукует самец. (Да)
4. Перелетные птицы на юге тоже строят гнезда, как и на родине. (Нет)
5. Волк, лиса, рысь — хищники? (Да)
6. Лягушка дышит под водой кожей. (Да)
7. Пеликан ловит рыбу про запас. (Да)
8. Самая маленькая птица наших лесов — синица. (Нет, королек)
Ведущий зачитывает описание животного. Задача: определить, кто это, без подсказки или с подсказкой на выбор (от 4 до 2 баллов).

1. Гнездо, которое строит зверек, называется гайно. Сначала он сплетает из толстых веток и прутьев основание, затем делает стены, а сверху — крышу. Дома у зверька тепло и чисто. Внутри свое жилище хозяйка выстилает мхом, лишайником, сухими травинками, листьями и шерстью. В таком гнезде обычно один или два входа, которые в сильные морозы хозяйка затыкает сухим лишайником.
Подсказка. Зимой этот зверек серый, летом — рыжий. На кончиках ушей — длинные кисточки, пушистый хвост красиво выгнут за спиной.

2. Французский натуралист Жорж Луи Бюфффон так охарактеризовал это животное: «Мерзкий лик, дикий вид, устрашающий голос, невыносимый запах, коварный нрав».
Подсказка. Этого зверя называют санитаром леса.

3. Это удивительный зверек. Слух у него более тонкий, чем у кошек и собак. Обоняние необыкновенное — зверек чувствует жука или личинку в земле на глубине нескольких метров. А вот зрение у него слабое. Ест он очень много. Обычно за ночь съедает столько, сколько весит сам. Ест все: ягоды, семена растений, червей, мышей, насекомых и даже змей.
Подсказка. Он хоть и маленький, но не боится хищников, у него есть защита от них.

4. У этого зверя два основных способа защиты от врагов: маскировка и ноги. Прыгает и бегает он очень легко — так легко, что даже в сугробы не проваливается. Он не просто убегает от опасности, он выбирает самый короткий путь к спасению. Но случается, что не помогают ни хитрость, ни быстрота, тогда он падает на спину и обороняется сильными задними ногами.
Подсказка. Его считают большим трусишкой.

5. Это самый хитрый и осторожный зверь. Он умеет прекрасно маскироваться, имеет острые зрение, слух, обоняние. А как он танцует! Поднимается на задние лапы и ходит в таком положении мелкими шашками. Этот танец получил название «Фокстрот». Питается зверь насекомыми, грызунами, птицами, иногда и животными: ежами, зайцами.
Подсказка. Убегать от преследователей помогает рыжий пушистый хвост, которым он заметает следы.

6. Этот зверь очень подвижный и ловкий: может быстро бегать, делать большие прыжки, влезать на деревья и плавать. В гору бежит быстрее, чем по равнине. По лесу шагает осторожно, старается не шуметь, ноги ставит немного вовнутрь.
Подсказка. Его считают неуклюжим сладкоежкой.
Ответы
1. Белка. 3. Ёж. 5. Лиса.
2. Волк. 4. Заяц. 6. Медведь.
ВЫ - СЧАСТЛИВЧИКИ!

/Files/images/0135.png

Увага, корисно для батьків!

/Files/images/07.jpg

Увага, корисно для батьків та учнів!

/Files/images/06.jpg

/Files/images/0222.jpg

/Files/images/0314.gif

/Files/images/0100.jpg

Ми дбаємо про красу шкільного двору! (вигляд шкільного подвір я після шкільної акції "Екологічна стежина")

/Files/images/0313.png

Досвід роботи школи з екологічного виховання учнів

Створюючи загрозу природі, ми загрожуємо самим собі. В. Сухомлинський писав із цього приводу: «Поняття «природа» - єдине ціле. У цьому своя гармонія та постійність, взаємозв'язки та залежності; вона - джерело буття й суть буття, вона єдина й нерозривна з людиною. Кожний з нас - природа, що стала людиною. Людина доти могутня й непереможна, доки вірна законам природи - пізнаним і непізнаним, не нею встановленим... Активно впливати на природу, але залишатись її сином, бути вінцем її творіння та володарем її сил, по-синівському бережливо ставитись до неї - ось яку позицію нам треба займати у процесі взаємодії з природою...».


Настав час керуватись у наших діях правилами екологічного гуманізму, основна ідея якого: людина є лише часткою Природи та Космосу, із законами та силами яких вона повинна рахуватись. Що ж таке «екологія»? Наука про навколишнє середовище, оселю, людину, її взаємодію із цим середовищем і шляхи забезпечення умов для її життя. Однак це не тільки наука.
Це світорозуміння, яке включає в себе і свідоме ставлення до всього сущого, і його активний захист.

Екологічне виховання у школі слід починати з молодшого шкільного віку. Спочатку діти вчаться помічати прекрасне та незвичне навколо себе, учаться спостерігати, милуватись природою, посильно охороняти природу, не шкодити їй, робити довкілля чистішим. Важливий аспект психологічної підготовки підростаючого покоління у сфері екологічного виховання - формування почуття співпричетності, відповідальності; розуміння необхідності піклування про природу; готовність жити у злагоді з природою й у відповідності до її законів. Коли ці риси стануть характерними для більшості молодших школярів, то на наступних етапах (5-9-і, 9-12-і класи) результативність роботи з екологічного виховання, маючи міцне підґрунтя, проводитиметься значно ефективніше.
У середніх і старших класах метою такого виховання є усвідомлення учнями масштабів екологічної кризи, знання й розуміння причин і наслідків негативного впливу людства на природне середовище, формування нового типу мислення, вироблення нових ідей зі збереження довкілля, посильна практична діяльність, спрямована на виявлення нагальних проблем і покращення стану природного середовища.
На жаль, у навчальних програмах на вивчення тем екологічного спрямування відводиться досить мало часу, отож, більше уваги даним темам можна приділити в позакласній роботі. Тут поле фантазії необмежене:
створення молодіжної організації чи груп, котрі проводитимуть діяльність із метою поліпшення екологічного стану навколишнього середовища;
проведення годин спілкування з природою;
написання віршів про красу рідного краю;
проведення інтегрованих занять екологічного змісту («Подорож у зачарований ліс» тощо);
проведення ігор для малюків (наприклад, «Формування екологічної культури»);
святкування Всесвітнього Дня Землі (22 квітня);
участь у конкурсах «Пізнай свій рідний край», «Екологічними стежинами» тощо (виставки робіт учнів із неживого природного матеріалу, конкурси творів про природу та її збереження, поетичні конкурси на кращий вірш чи пісню про природу, конкурси малюнків чи фотогравій, захист творчих звітів, розробки сценаріїв свят, уроків чи інших заходів, анкетування; складання рефератів тощо);
проведення рейдів з очищення русла річки Південний Буг, джерела, що протікає неподалік від школи;
проведення агітаційно-роз'яснювальної роботи (про шкідливість спалювання опалого листя, неприпустимість винищування первоцвітів тощо);
проведення анкетування населення з питань покращення екологічного стану довкілля;
проведення уроків і бесід з екологічного виховання;
вивчення правил поведінки на природі;
проведення екологічних ігор, захистів рефератів і проектів покращення стану природного середовища;
організація виставок учнівських робіт, малюнків, творів, віршів, пісень.

Щоб екологічне виховання дало належний результат, воно має бути організоване належним чином, відповідати певним вимогам. Робота повинна бути цілеспрямованою, учні мають розуміти, для чого вони виконують певне завдання та яким має бути результат. Важливість і потрібність виконуваної діяльності дає учням відчуття потреби діяти, задоволення кінцевим результатом, причетності до вирішення глобальних проблем, готує до продуктивної праці в різних галузях виробництва, до свідомого самостійного життя у злагоді з природою.

Виховна ефективність екологічної діяльності зростає за тієї умови, коли учні є не лише виконавцями, а й її організаторами. Саме тому треба давати більше творчих завдань, котрі вирішуються колегіально, у співпраці, спонукають до пошуку об'єктів впливу, до раціоналізаторських ідей і розв'язання проблем.

Метою досвіду роботи школи з екологічного виховання учнів є:
виховувати любов і повагу до природи;
спонукати до збереження неповторної краси рідного краю;
формувати почуття відповідальності за стан природного середовища;
сприяти розвитку творчих здібностей учнів;
учити самостійно мислити, знаходити раціоналізаторські рішення поставленої проблеми;
навчати бачити красу навколо себе, розвивати почуття прекрасного;
формувати почуття дбайливого ставлення до навколишнього середовища;
формувати активну життєву позицію.

З метою накопичення об'єктивних кількісних даних про стан екологічної освіти та екологічного виховання учнів серед них варто провести опитування у формі анкетування чи тестування. Аналіз результатів, що наводиться нижче, дає ґрунтовні узагальнення, не зважаючи на те, що опитуваним ставились досить прості та зрозумілі запитання.

Чи любите природу?

а) так; б) ні.

Мета запитання: виявити, у чому полягає любов до природи, як учні ставляться до природного середовища. Виховувати любов до природи. Спонукати до збереження неповторної краси рідного краю.

Висновок: на дане запитання учні майже стовідсотково відповіли, що люблять природу, бо вона є джерелом краси, натхнення, радості, життя. Без природи не було б людини. З природного середовища ми беремо все необхідне для повноцінної життєдіяльності.

Що таке «екологія»?

а) наука, що вивчає походження Землі;

б) наука про навколишнє середовище, оселю, людину, її взаємодію з цим середовищем і шляхи забезпечення умов для її життя;

в) світорозуміння, яке включає в себе і свідоме ставлення до всього сущого, і його активний захист.

Мета запитання: виявити рівень теоретичних знань; з'ясувати ступінь розуміння поняття «екологія».

Висновок: 64 % учнів відповіли, що екологія - це і наука, і світорозуміння. 36 % показали, що недостатньо розуміють значення екології для сучасної людини.

Чи існують екологічні проблеми в Україні?

а) так; б) ні.

Мета запитання: виявити рівень обізнаності учнів з питань існування екологічних проблем в Україні.

Висновок: на дане запитання учні майже стовідсотково відповіли, що проблеми існують, особливо гострі - радіаційне забруднення, забруднення водойм, зменшення кількості зелених насаджень. Більшість учнів розуміють, що екологічні проблеми існують і до того ж вимагають негайного вирішення.

Що буде з тим куточком природи, де повністю вирубають ліс?

а) там буде поле;

б) руйнуватимуться ґрунти;

в) погіршиться повітря;

г) порушиться природний баланс, що може призвести до негативних наслідків.

Мета запитання: виявити рівень розуміння проблеми винищення лісів, бездумного втручання людини в життя природи, порушення природного балансу.

Висновок: 72 % учнів відповіли, що ліси - це зелені легені природи, що їх винищення призведе до катастрофічних наслідків - зміни клімату; погіршення ґрунтів; загибелі рідкісних представників флори і фауни. 28 % відповіли, що зросте кількість сільськогосподарських угідь, і це є досить позитивним фактором для місцевості сільського типу. Як бачимо, не всі учні розуміють катастрофічність винищення лісів. Можливо, спрацював той фактор, що діти, проживаючи в сільській місцевості, на перший план висувають важливість зростання кількості сільськогосподарських угідь. Вони вважають, що збільшення площі полів призведе до зростання прибутків населення. Отже, 28 % уважають матеріальний добробут важливішим, ніж вирішення екологічних проблем.

Чому не можна в річці мити автомобіль?

а) гине риба;

б) бензинова плівка перешкоджає надходженню кисню;

в) це погано;

г) автомобіль руйнується.

Мета запитання: виявити рівень розуміння проблеми забруднення водойм; формувати почуття господарського ставлення до навколишнього середовища.

Висновок: 95 % учнів відповіли, що миючі засоби та бензинова плівка, що утворюється на поверхні води, шкідливо впливають на життєдіяльність водойм - гинуть мальки, мікроорганізми, знищується кисневе наповнення води, гине риба. 5 % уважають, що руйнується автомобіль, і це погано. Як бачимо, більшість учнів (95 %) розуміють суть проблеми забруднення водойм і готові вирішувати її.

Чи хвилює вас доля природи?

а) так; б) ні.

Мета запитання: виявити, чи потрібно турбуватись про долю природи, що саме їй загрожує; формувати почуття відповідальності за стан природного середовища.

Висновок: на дане запитання учні майже стовідсотково відповіли, що доля природи їм не байдужа, адже природа - наша годувальниця. Загине природа - загине людство.

Чи всі люди знають правила поведінки на природі?

а) так; б) ні.

Мета запитання: виявити рівень розуміння важливості знання та використання правил поведінки на природі; виховувати бажання дотримуватись правил мирного співжиття з природою.

Висновок: на дане запитання учні майже стовідсотково відповіли, що не всі люди знають правила, а якщо і знають, то не завжди практично застосовують. Потрібно вести серед учнів та населення освітню роз'яснювальну роботу, адже досить часто люди не знають елементарного (наприклад, про шкідливість спалювання опалого листя).

Як слід учинити з людьми, котрі забруднюють довкілля?

а) проводити роз'яснювальну та агітаційну роботу;

б) примусити прибирати після себе;

в) накласти грошове стягнення;

г) не зачіпати їх, бо однаково не буде результату.

Мета запитання: учити учнів помічати порушення та порушників, бути готовими захистити довкілля; виховувати бажання вести роз'яснювальну та агітаційну роботу серед населення з метою покращення стану природного середовища; учити самостійно мислити, знаходити раціоналізаторські рішення поставленої проблеми.

Висновок: на дане запитання 38 % учнів відповіли, що потрібно примусити прибирати після себе; 35 % учнів відповіли, що потрібно проводити роз'яснювальну та агітаційну роботу; 21 % зазначили, що слід накласти грошове стягнення, та 6 % висловили думку, що не слід зачіпати порушників, бо однаково не буде результату. Як бачимо, більшість учнів розуміють, що ситуацію можна змінити на краще; готові включитись у роботу; хочуть зробити свій внесок у справу збереження навколишнього середовища.

Які екологічні проблеми існують на території вашого населеного пункту?

а) винищення зелених насаджень (вирубування лісів, винищення квітів);

б) нераціональне використання ґрунтів;

в) забруднення повітря (шкідливе виробництво, транспорт, спалювання листя);

г) забруднення водойм (прання в річці, миття автомобілів, викиди нечистот);

д) засмічення вулиць, відсутність смітників поза жилою зоною;

е) нема проблем.

Мета запитання: дізнатися, чи знають учні про наявність екологічних проблем безпосередньо в їхньому населеному пункті; виявити ставлення підростаючого покоління до існуючих екологічних проблем.

Висновок: 95 % учнів відповіли, що найбільшою проблемою є засмічення вулиць, відсутність смітників поза жилою зоною, а також забруднення водойм (прання в річці, миття автомобілів, викиди нечистот). 5 % зазначили, що ніяких проблем немає. Отже, більшість учнів бачать проблеми, знають про них, не залишаються байдужими до їх розв'язання.

Що ви робите для того, щоби покращити стан довкілля?

а) садимо дерева та квіти;

б) проводимо акції з охорони природи;

в) нічого;

г) очищаємо територію населеного пункту та розчищаємо русла річок;

д) збираємо макулатуру.

Мета запитання: формувати почуття господарського ставлення до навколишнього середовища; сприяти розвитку творчих здібностей учнів; формувати активну життєву позицію.

Висновок: майже стовідсотково учні відповіли, що садили дерева та квіти, розчищали русла річок, проводили акції з охорони природи, збирали макулатуру тощо. Як бачимо, учні готові до вирішення проблем, беруть активну участь у покращенні стану довкілля. Творчо вирішують нагальні проблеми. По-господарськи ставляться до навколишнього середовища.

Відповіді учнів 7-го класу на запитання тесту показали, що майже 90 % протестованих займають активну життєву позицію, не байдужі до екологічних проблем в Україні та рідному населеному пункті. Тест показав, що більшість дітей орієнтуються в питаннях екологічного спрямування, успішно проводять роботу з оздоровлення довкілля. Учні отримують творчі завдання, самі розробляють план дій та проводять рейди, акції. Під час екскурсій «екологічними стежинами» приводять у порядок русла малих річок і посильно очищають береги Південного Бугу від сміття. Щовесни учні проводять акції «Посади дерево», «Зроби село кращим»; організують святкування «Всесвітнього Дня Землі». Постійно проводяться ігри з молодшими школярами, метою яких є формування екологічної культури. Неодноразово проводилося соціологічне опитування населення з метою виявлення рівня екологічної свідомості, культури населення та збору конкретних пропозицій щодо покращення екологічного становища населеного пункту. Результати опитувань передавались голові села для вивчення та опрацювання.

Виховні можливості участі школярів у різноманітних заходах, націлених на екологічне виховання, виявляються в таких напрямах:
по-перше, працюючи поруч із наставниками, учні долучаються до життя суспільства, відчувають причетність до справи глобального масштабу, набувають практичного досвіду з вирішення проблем власними зусиллями, набувають досвіду спілкування в колективі та спілкування з природою;
по-друге, власноруч допомагаючи природі, школярі відчувають власну значущість, потрібність, упевненість у своїх можливостях, емоційне піднесення, моральне задоволення та естетичну насолоду;
по-третє, усвідомлення позитивного результату роботи переконує школярів у значущості та потрібності їхньої діяльності; учить бережливого ставлення до природних багатств, господарського підходу до організації власного життя;
по-четверте, учні привчаються правильно поводитись на лоні природи, розумно відпочивати та задоЕкологічна освіта та виховання школярів передбачає не тільки одержання учнями певної суми інформативного матеріалу про довкілля, вивчення властивостей предметів природи та явищ, засвоєння правил поведінки в природі, а й встановлення взаємозв'язків між предметами та явищами, тобто провідною ідеєю при вивченні природничого оточення повинна бути ідея єдності природи. Усвідомлення учнями цієї ідеї значною мірою забезпечується здійсненням систематичних цілеспрямованих спостережень у природі, особливо фенологічних спостережень. Не менш ефективним є використання досліду, як методу навчання.вольняти власні потреби, не зашкоджуючи довкіллю. Виховуються дисциплінованість, відповідальність, ініціативність;
по-п'яте, учні ростуть небайдужими, у них є бажання допомогти природі, оздоровити довкілля. У школярів формуються почуття господарського ставлення до навколишнього середовища, активна життєва позиція. Розвиваються творчі здібності. Після «спілкування з природою» народжуються прекрасні вірші та пісні.

Автор: О. Іванова (За матеріалами: Освіта.ua)

Кiлькiсть переглядiв: 1720

Коментарi