Рекомендації
для роботи з обдарованими учнями
в історико – філологічному напрямку здібностей.
І.Рекомендації для створення соціально – сприятливих умов розвитку обдарованих учнів.
1.Створення сприятливих фізіологічних умов, а саме:
а)забезпечення стану стабільності і спокою;
б) усунення факторів, які відволікають.
2. Створення атмосфери розуміння і чуйності.
3. У взаємостосунках дорослим дотримуватися особистісно – орієнтованих підходів, а саме:
а) відрізняти вчинок від особистісних якостей учня;
б) не припускати авторитарного нав’язування своєї думки і суджень.
в) уникати засудження, мати мотив позитивної установки на учня.
ІІ. Рекомендації для розвитку інтелектуальної сфери і творчого росту обдарованих учнів.
1. Сприяти розвитку пізнавальних інтересів пріоритетного напрямку, при цьому створювати сприятливий фон щодо інших предметів основного програмного курсу.
2. Формувати й розвивати конвергентне мислення на основі розвитку ораторського мистецтва, риторики, досліджень різного типу, на основі встановлення причинно – наслідкових зв’язків, пошуково – дослідницької роботи, умінь і журналістських навичок, складання ігрових програм, пошуку різних форм діяльності.
3.Формувати і розвивати дивергентне мислення на основі уміння емпатійно вживатися в образ героїв, предметів, подій, написання творів, есе, роздумів тощо від імені героя; на основі уміння інсценувати художні твори, описування емоційно – художньої сфери; на основі поєднання і створення нових образів через збагачення власного досвіду знань і почуттів, завдяки розкриттю всіх каналів доступу інформації. Залучати до «мозкових атак», дискусій із метою уміння сприймати різні погляди.
4. Практикувати індивідуальні творчі роботи зі складання прогнозів моделей досліджень художньо – естетичних, історико – правових проблем.
ІІІ. Рекомендації для розвитку й формування сприятливих міжособистісних стосунків у колективі.
1. Формувати адекватну самооцінку.
2. Формувати комунікативні навички на основі гуманітарних знань.
3. Сприяти формуванню доброзичливої атмосфери в класі щодо обдарованих учнів.