В 1 клас по-новому: в Україні змінили умови вступу до школи

/Files/images/o/b_5436c1f889dc4b2da2128aa03cf63118.jpgЗгідно з новим законом “Про освіту” конкурсний відбір в 1 класи торкнеться дітей, які живуть поруч зі школою

Про це

розповіла міністр освіти Лілія Гриневич.

За словами міністра, батьки хочуть, щоб їхні діти вчитися в так званих хороших школах. А хорошими вважаються ті навчальні заклади, де поглиблено вивчають іноземні мови.

У зв’язку з цим в нових навчальних планах МОН буде збільшено кількість годин з іноземної мови у всіх школах.

“Кожна дитина, як потенційний громадянин країни, яка буде в Європейському Союзі, повинен вільно володіти однією, а краще двома мовами Євросоюзу”, – зазначила Гриневич.

На цей крок в освітньому відомстві підуть, щоб налагодити процедуру конкурсного відбору в перші класи.

Крім того, на думку міністра, проведення конкурсу між дітьми 6-річного віку абсолютно неефективно, тому що не перевіряє цю дитину, а перевіряє його доступ до питань, які заготовили для цього конкурсу, і знання правильних відповідей на них “, – пояснила Гриневич.

Якщо бажаючих вчитися в певному класі буде більше, ніж місць, діти живуть поруч зі школою матимуть першочергове право на зарахування.

“Далі ми змушені взяти на себе цю невдячну завдання і виписати принаймні правила проведення такої співбесіди з дітьми, на основі якого можна приймати рішення, зараховується ця дитина чи ні. У різних країнах дуже різні підходи до цього питання. Один з найпоширеніших підходів в такому випадку – це лотерея “, – пояснила Гриневич.

За словами Гриневич, для того, щоб виключити корупційні ризики, щоб виключити тенденційний підхід при оцінюванні дитини, коли він не може написати в рівних умовах тест – тоді, якщо, наприклад, 5 вільних місць, на які претендує 20 дітей, то розігрується лотерея.

За матеріалами “УП“

ФІЗИЧНА, ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ТА СОЦІАЛЬНА ГОТОВНІСТЬ ДИТИНИ ДО ШКОЛИ

/Files/images/o/lerntypen-junge-mit-buch-l.jpg

Для успішного шкільного навчання дитини необхідні три компоненти: фізична, інтелектуальна та соціальна зрілість. Найчастіше оцінюється саме інтелект дошкільника. Але фізіологічні показники та соціальні навички також обов’язково мають відповідати певним критеріям.

Фізична готовність означає, що дитина напередодні першого класу вже не схильна до захворювань (принаймні частих), може витримувати тривале навантаження очей та спини. Без цього наявні проблеми здоров’я примножаться через посилене навантаження.

Соціальна готовність — насамперед усвідомлення дитиною сенсу та мети навчання. Єдиний правильний мотив — бажання здобути нові знання, вміння. Іноді діти за мовленнєвими навичками, мисленням, спрямованістю довільної уваги доволі зрілі. Але школа в їхній уяві є місцем, де граються з іншими дітьми, чи стимулом йти до першого класу стає обіцянка придбати яскраве шкільне приладдя.

Гігієнічні навички також надважливі. Дитина має вміти самостійно умиватися, одягатися, зачісуватися, користуватися столовими приборами, вчасно ходити до туалету та користуватися туалетним папером тощо.

Інтелектуальна та психологічна готовність означає достатній розвиток дрібної моторики, мовлення, здатності розрізняти звуки, довільно спрямовувати увагу. Бажаним є вміння читати. Надзвичайно важливий ступінь вольових якостей: стриманості, наполегливості, самостійності.

Найбільша проблема в тому, що провідною діяльністю малюків до 7 років зазвичай є ігрова: знання, навички найлегше сприймаються у процесі гри. До систематичного навчання дитина ще не «дозріла», немає готовності до режиму занять та чіткої дисципліни. Усе це ускладнить навчання за традиційною формою.

У 5–6 років діти проходять через так званий «напівростовий стрибок», що є важливим показником зрілості тіла. Фізичну готовність можуть визначити лікарі під час планових оглядів у поліклініці, та для батьків є один простий тест, що допоможе зорієнтуватися. Він називається філіппінським. Необхідно попрохати (не показати!) дитину торкнутися правою рукою до лівого вуха, провівши руку над головою. Такий тест демонструє в першу чергу навіть не розвиток скелету, а зрілість нервової системи. Це показник здатності кори головного мозку сприймати та аналізувати інформацію. Медики мають статистику, що свідчить: якщо дитина йде до школи до закінчення «напівростового стрибка», то це дуже погано позначається на її здоров’ї, перш за все психічному, і ніяк не сприяє успішному навчанню.

Джерело: http://4mamas-club.com/porady/fizichna-intelektualna-ta-socialna-gotovnist-ditini-do-shkoli/

Готуємо дитину до школи: практичні завдання

/Files/images/o/shutterstock_small-2_i.jpg

Сайт «Розвиток дитини» пропонує батькам та вихователям дитсадків практичні завдання, що допоможуть у цікавій ігровій формі підготувати дитину до роботи у класі під час шкільних уроків.

Виконання таких завдань сприятиме формуванню у дітей позитивного ставлення до занять письмом, читанням, математикою, вихованню впевненості у собі та своїх освітніх можливостях, що є важливою запорукою подальшого всебічного розвитку дитини та адаптації майбутнього першокласника до нових умов.

Вчимось орієнтуватись у просторі. Цей комплект завдань покликаний навчити дитину орієнтуватися в просторі, допомогти їй засвоїти поняття угору, вниз, вправо, вліво тощо, а також пропонує поринути у світ фантазії та малювання, одночасно тренуючи вправність рук.

Вивчаємо кольори. Такий комплект завдань дозволяє дитині пов’язати наявні знання та уявлення про кольори із представниками живої та предметами неживої природи, яким вони притаманні, та закріпити знання про кольори у наочній формі.

Розповідь у картинках: тренуємо логіку. Такий комплект завдань допоможе розвивати логічне мислення, уяву та зв’язне мовлення дитини, а також сприятиме активізації її розумових процесів.

Вчимося міркувати за аналогією. Цей комплект завдань є відмінним практичним засобом для розвитку й тренування логічного мислення та вміння робити обґрунтовані висновки, що базуються на визначенні схожості й певних спільних принципів, закладених у двох наданих предметах. Принцип аналогії, використаний у завданнях, дозволяє дитині більш ефективно міркувати та набувати нових знань про навколишній світ.

Знайди літери українського алфавіту. Цей комплект завдань допоможе поєднати вивчення великих літер української абетки з тренуванням уваги, розвитком дрібної моторики та набуттям таких поведінкових навичок, як посидючість, старанність та цілеспрямованість, що є незамінними у школі. Важливо, що вивчення літер за допомогою таких завдань відбуватиметься у цікавій формі, із залученням зорової та м’язової пам’яті для кращого запам’ятовування.

Літерний лабіринт (український алфавіт). Такі завдання закріплюватимуть знання дитиною українського алфавіту, а також розвиватимуть логічне мислення. Комплект містить 5 завдань, що мають різний рівень складності завдяки пропущеним літерам.

Розмальовка «Малюємо за українським алфавітом». Цей комплект завдань пропонує поєднати вивчення українського алфавіту з тренуванням дрібної моторики та зорово-моторної координації під час розмальовування наданих зображень.

Збери слово. Цей комплект завдань вдало поєднує в собі елементи гри, головоломки та навчання й покликаний допомогти дитині набути навичок читання та правопису слів, роблячи це у цікавій формі, із залученням уваги, мислення й трішечки кмітливості. Особливістю комплекту є можливість власноруч скласти слово й найкращим чином проявити свою ерудицію.

Розшукай сховані слова. Завдання цього комплекту мають форму головоломки й покликані допомогти дитині засвоїти правопис слів, збагатити словниковий запас та розширити кругозір, окрім цього вони сприятимуть розвитку уваги, кмітливості й просторової орієнтації. Виконуючи завдання цього комплекту, дитина розвиватиме старанність, посидючість і завзятість, що знадобляться їй не лише у першому класі, а протягом усього життя.

Знайди літери слова. Цей комплект завдань покликаний поєднати розвиток мовленнєвого слуху і фонематичного сприйняття дитини із вивченням нею правопису слів, а також залученням зорової та м’язової пам’яті для кращого засвоєння інформації. Всі ці знання та навички вкрай важливі для читання та грамотного письмового мовлення.

Вчимось читати по складах. Завдання для тих, хто вже знає літери, але має проблеми з їх поєднанням у склади. Виконуючи завдання комплекту, дитина залучатиме зорову пам’ять та тренуватиме логічне мислення, а також неодмінно отримає задоволення від неодмінно позитивного результату.

«Ділимо порівну»: учимось мислити та рахувати. Цей комплект завдань допоможе дитині потренувати одразу декілька важливих навичок, а саме вміння аналізувати та робити висновки, рахувати та розділяти запропоновані предмети на однакові за кількістю групи, а також сприятиме розвитку уваги, мислення та дрібної моторики. Виконання завдань також сприятиме розвитку просторового мислення та кмітливості.

Числові лабіринти: цифри та числа від 1 до 20. Цей комплект завдань закріплюватиме знання цифр та чисел, вміння рахувати по порядку. Прогулянки такими «лабіринтами» стануть добрим підґрунтям для подальшого навчання рахунку.

Навчальна розмальовка «Геометричні фігури». Цей комплект завдань поєднує в собі одразу кілька важливих функцій: він допоможе дитині запам’ятати вісім основних геометричних фігур, потренувати навички рахунку до 14-ти та навички порівняння - пошук найбільшого та найменшого з наведених зображень, а також сприятиме розвитку уваги, дрібної моторики та допоможе повторити основні кольори.

Пізнавальна розмальовка «12 місяців». Цей комплект завдань-розмальовок не тільки допоможе дитині потренувати дрібну моторику, увагу та покращити вміння підбирати різні кольори, а й познайомить її з характерними особливостями кожного з дванадцяти місяців року. Виконуючи таке креативне завдання, дитина зможе розвивати уяву й асоціативне та творче мислення, а також навички читання.

Кожне завдання із запропонованих можна роздрукувати на звичайному або кольоровому принтері та використовувати необмежену кількість разів.

Джерело: http://osvita.ua/school/56078/

Сто нестандартних завдань для вашої дитини

/Files/images/o/deuxansbetises_i.jpg

Проект «Розвиток дитини» пропонує батькам, вихователям та вчителям сто нестандартних практичних завдань, що допоможуть зацікавити дітей навчанням, залучити їх до пізнання навколишнього світу, розвинути свої унікальні якості.

Виконання таких завдань сприятиме формуванню у дітей позитивного ставлення до занять у школі або дитячому садочку, розширюватиме світогляд, додаватиме впевненості у собі та своїх освітніх можливостях.

КАТЕГОРІЯ «ДОШКІЛЬНИКИ ТА ПІДГОТОВКА ДО ШКОЛИ»

Знайди схожі предмети – комплект завдань допоможе навчити дитину робити логічні висновки і познайомить її з поняттям «аналогії».

Кумедні картинки: аналізуємо помилки – комплект завдань сприятиме розвитку логічного мислення, а також спостережливості й уваги дитини.

Герої казки – комплект творчих завдань є невичерпним джерелом творчості та натхнення для створення власної казки.

«Барвисте рахування»: вчимося позитивно - завдання допоможе дитині потренувати навички рахунку в межах 10-ти, застосовуючи поняття висоти.

Розвиваюча розмальовка «Тягни-штовхай» - завдання допоможе малюку проаналізувати певні просторові дії й запам’ятати кожну з них.

Веселі гусенички – учимось рахувати до 10-ти - симпатичне завдання допоможе дитині легко навчитись рахувати до десяти та писати цифри.

Учимось розрізняти плоскі й об’ємні фігури - завдання знайомить дитину із плоскими й об’ємними фігурами.

Відновлюємо порядок слів у реченні - завдання допоможе дитині навчитись будувати речення й розуміти їх структуру.

Читаємо прислів'я по складах (українська мова) – комплект завдань допоможе покращити навички читання по складах, розвиваючи кругозір.

Учимось писати слова за пунктиром – комплект тематичних завдань для набуття навичок упевненого письма за допомогою пунктирних ліній.

Зберіть українську абетку (14 пропусків) – завдання допоможе перевірити, чи знає ваша дитина українську абетку та порядок літер в ній.

Розвиваємо увагу й пам’ять: символи - завдання допоможе дитині потренувати довільну увагу, зокрема її стійкість, концентрацію та розподіл.

«Моє тіло»: учимось поважати своє тіло - завдання допоможе дитині проаналізувати значення свого тіла та своїх унікальних особливостей.

Сховані кубики: тренуємо логіку й мислення - завдання допоможе дитині потренувати увагу, логічне та просторове мислення і спостережливість.

«Пара без пари»: тренуємо увагу - завдання допоможе дитині потренувати увагу та зорову пам’ять.

Долаємо хвилювання конструктивно - завдання пропонує дитині конструктивний підхід до визначення причин й подолання хвилювання.

«Ефект гніву»: тренуємо емоційний інтелект - завдання дозволить дівчаткам по-іншому подивитись на негативні емоції та їх вплив на тіло. Аналогічне завдання створене й для хлопчиків.

«Бажання та потреби»: тренуємо інтелект - завдання допоможе дитині замислитись над тим, що дійсно важливе в житті, а що є звичайними примхами.

Вивчаємо сильні сторони своєї особистості - завдання допоможе дитині проаналізувати себе, свої сильні сторони й унікальні риси.

Сортуємо за категоріями «холодне» і «гаряче» — завдання навчить аналізувати оточуючий світ і систематизувати отримані знання про нього.

Кросворд із підказками «Місяці року» - завдання сприятиме розвитку логічного мислення, уваги й пам’яті дитини.

Тренуємо логіку: «Дороги й транспорт» - завдання призначене для дітей, які вчаться міркувати й робити перші обґрунтовані висновки.

Тренуємо логіку: «Житла тварин» - завдання допоможе дітям вчитися міркувати й робити перші обґрунтовані висновки.

Анаграма «Дитинчата тварин» - завдання познайомить дитину з анаграмами та навчить їх розшифровувати, пропонуючи в якості підказки малюнок.

Вивчаємо різні сторони світу - завдання допоможе дитині вивчити сторони світу, їх розташування, назви кожного напрямку, загальноприйняті скорочення.

Доміно часу: учимось граючись - завдання в ігровій формі навчить дитину визначати час за аналоговим та електронним годинниками.

Визначаємо, малюємо та порівнюємо час - завдання допоможе навчити визначати час за аналоговим годинником і співставляти його з електронним.

Вивчаємо різні погодні явища - завдання познайомить дитину із різними погодними явищами, тренуючи уяву, фантазію й асоціативне мислення.

Аналізуємо себе: п’ять позитивних якостей - завдання допоможе хлопчику подивитись на себе з позитивного боку, пізнати себе як особистість. Таке ж завдання доступне і для дівчаток.

Учимось визначати час за годинником - завдання допоможе дитині навчитись визначати час за аналоговим годинником.

Кумедні шнурки: знайди пару – комплект завдань покликаний допомогти підготуватись до подальшого письма, розвиваючи моторику та увагу.

Вивчаємо симетрію – комплект завдань познайомить з поняттям симетрії як геометричним поняттям і однією з важливих властивостей природи.

Шкала тривоги - завдання покликане допомогти дитині окреслити для себе все, що здатне викликати в неї тривогу різного ступеня.

Шкала гніву - завдання допоможе дитині краще пізнати себе і своє ставлення до різних проявів і поведінки інших людей або подій, ситуацій.

Кольорові сни інопланетянина - завдання пропонує унікальну можливість проявити себе й створити власний неповторний витвір мистецтва.

Половинка до половинки – комплект завдань створено задля розвитку логічного мислення дитини, її уваги та просторового сприйняття.

Веселе сортування – комплект завдань допоможе навчити дитину систематизувати знання і відносити предмети або явища до певних класів та категорій.

Анаграма «Дні тижня» - з цим завданням ваша дитина дізнається, що таке анаграми, а також закріпить знання про всі дні тижня.

Замок будівельника: відсутня деталь – комплект завдань для тренування логічного та критичного мислення, вміння визначати різницю та схожість.

«Медове царство»: пишемо цифри - завдання допоможе дитині в потренувати навички рахунку від 1 до 25 та навчитись писати відповідні цифри.

Розташовуємо числа від меншого до більшого - завдання допоможе дитині навчитись порівнювати числа й розташовувати їх у порядку зростання.

КАТЕГОРІЯ «ПОЧАТКОВА ШКОЛА»

Характеризуємо головного героя твору - завдання є певною схемою, яка слугуватиме добрим помічником під час аналізу прочитаного художнього твору.

Учимось складати розповідні речення - завдання допоможе дитині навчитись складати розповідні речення, потренувати мислення, проявити кмітливість.

Учимось складати спонукальні речення - завдання допоможе дитині закріпити знання про спонукальні речення, добре запам’ятавши їхні особливості.

Учимось складати питальні речення - завдання допоможе закріпити знання про питальні речення, потренувати мислення, проявити кмітливість і дотепність

Виготовляємо власний словничок - завдання слугуватиме дитині унікальною сторінкою її власного словничка, присвяченого будь-яким словам.

Вивчаємо структуру художнього твору - завдання слугуватиме дитині помічником під час читання та вивчення змісту будь-якого художнього твору.

Учимо українські фразеологізми - комплект є чудовим способом збільшити словниковий запас, покращити знання мови й збагатити мовлення дитини.

Фразеологізми (українська мова) – комплект завдань пропонує поміркувати над запропонованими фразеологізмами та вивчити їхнє значення.

Фразеологізми (російська мова) – комплект завдань пропонує дитині у цікавій формі поміркувати над сталими виразами, вивчивши їхнє значення.

Прислів’я та анаграми (українська мова) - комплект допоможе дитині вивчити українські прислів’я, поміркувавши над їх сенсом.

Вивчаємо синоніми: (українська мова) - комплект завдань створено, щоб покращити знання про лексичну групу синонімів та збагатити лексичний запас дитини.

Головоломка «Знайди слова»: синоніми - завдання допоможе дитині покращити знання синонімів й, відповідно, мови, розвинути увагу.

Навчальний кросворд «Антоніми» - виконуючи завдання, дитина збагачуватиме словниковий запас і покращуватиме знання української мови.

Заповнюємо таблицю ділення - це математичне завдання пропонує дитині потренувати навички ділення.

Головоломка легкого рівня «Барвисті доданки» - завдання допоможе дитині потренувати навички додавання й віднімання в цікавій формі.

Складна головоломка «Загадкові доданки» - завдання допоможе дитині потренувати арифметичні навички додавання й віднімання.

Звичайні й десяткові дроби та відсотки - завдання допоможе краще зрозуміти звичайні й десяткові дроби та наочно побачити кількість, записом якої вони є.

Барвисті числа: учимо кратність і прості числа - завдання допоможе потренувати навички множення і ділення, поглибити знання про кратність чисел і прості числа.

Вивчаємо різні види трикутників - завдання допоможе дитині поглибити та закріпити знання про види трикутників, зацікавлюючи вивченням геометрії.

Заплутана таблиця множення - завдання допоможе дитині краще вивчити таблицю множення, працюючи з множниками в хаотичному порядку.

Головоломка «Квадрати та сума» - завдання сприятиме розвитку логічного й математичного мислення дитини, її уваги та кмітливості.

Учимось помічати математику в житті - завдання допоможе дитині зрозуміти значення математики та побачити її практичне застосування в нашому житті.

Головоломка «Гармонія чисел» - завдання для розвитку арифметичних навичок додавання та вміння оперувати цілими числами.

Головоломка «Веселі фігури» - виконуючи завдання, дитина вчитиметься аналізувати та оперувати числами, тренуючи різні арифметичні навички.

Головоломка «Однакова сума» - завдання сприятиме розвитку логічного та математичного мислення, а також кмітливості та зосередженості.

«Секрети арифметики» - комплект головоломок тренуватиме кмітливість, увагу, логічне й математичне мислення, навички додавання та віднімання.

Математичний лабіринт «Множення» - головоломка допоможе потренувати навички множення, математичне й логічне мислення, увагу та кмітливість.

Головоломка «Будинок математики» - завдання учитиме аналізувати ряди чисел і знаходити закладені в них математичні закономірності.

Головоломка «Незвичне додавання» - завдання допоможе дитині потренувати арифметичні навички додавання й віднімання.

Склади таблицю додавання - завдання допоможе дитині закріпити навички додавання, слугуючи потім наочним матеріалом.

Малюємо за таблицею множення - завдання пропонує дитині застосувати знання таблиці множення, малюючи різноманітні зображення.

Головоломка «Математична купівля» - завдання допоможе потренувати математичне та логічне мислення, навички додавання й віднімання, кмітливість та увагу.

Описуємо поняття та вчимося міркувати - завдання пропонує поміркувати над важливими поняттями повсякденного життя й описати їх прикметниками.

Учимось аналізувати будь-яку проблему - завдання пропонує дитині схему аналізу нагальних проблем для їх розумного вирішення.

Учимось добре піклуватися про себе - завдання сприятиме розвитку самосвідомості дитини, учитиме її піклуватись про себе, ураховуючи потреби тіла, розуму й душі.

Аналізуємо свій позитивний досвід - завдання пропонує згадати й усвідомити ситуації, під час яких дитина відчувала в собі важливі соціальні якості.

Розкриваємо грані своєї особистості - завдання закликає дитину проаналізувати власні унікальні особливості й поміркувати над своїм майбутнім.

Головоломка «Таємний шифр» - завдання пропонує дитині розгадати дещо незвичний шифр, за допомогою якого треба записати слово.

Головоломка «Логіка малюнків» - у завданні дитині треба проаналізувати малюнки й відшукати складові цілого зображення.

Головоломка «Термометри» - завдання допоможе дитині потренувати логічне, математичне та просторове мислення, кмітливість й довільну увагу.

«Спортивна математика» - тематичний комплект допоможе дитині потренувати арифметичні навички, логічне мислення та кмітливість.

Кросворд «Сонячна система» - завдання допоможе дитині повторити астрономічні поняття Сонячної системи, потренувати увагу і кмітливість.

Головоломка «Зашифрований тиждень» - завдання допоможе дитині потренувати кмітливість і логічне мислення, навички додавання.

«Трикутники. Варіант 1»: тренуємо увагу - завдання-головоломка допоможе дитині потренувати увагу й засвоїти геометричне поняття трикутника.

Тематична головоломка «Україна» - завдання сприятиме розвитку уваги й зорової пам'яті дитини, допоможе їй потренувати навички читання.

Математична головоломка «Загадкові фігури» - завдання допоможе дитині потренувати логічне мислення й навички додавання та віднімання

Головоломка «Множимо та додаємо» - завдання допоможе дитині потренувати логічне мислення та арифметичні навички додавання й множення.

«Логіка ряду»: учимося знаходити закономірності - завдання сприятиме розвитку логічного мислення й покращенню математичних навичок.

«Квадрати»: тренуємо увагу та логіку - завдання допоможе дитині потренувати увагу, логіку та зорову пам’ять і вивчити геометричне поняття «квадрат».

«Прямокутники»: тренуємо увагу та логіку - завдання допоможе дитині потренувати увагу та зорову пам’ять і вивчити геометричне поняття «прямокутник».

Кросворд «Час»: тренуємо мислення - завдання допоможе дитині потренувати пам’ять, логічне мислення та увагу і посидючість.

Вивчаємо римську систему числення - завдання дозволить дитині запам’ятати правильне написання цифр і чисел римської системи числення.

Вивчаємо назви різних частин книги - завдання познайомить зі структурою та елементами книги, допоможе вивчити їхні назви.

Складаємо плани на майбутній рік - завдання допоможе дитині підбити підсумки року, що минає, й замислитись над потребами й мріями.

Мої цілі: учимося планувати - завдання допоможе навчитися ставити перед собою актуальні цілі й ретельно планувати їх досягнення.

Математична піраміда – комплект завдань поєднує розвиток логічного мислення й уваги з тренуванням навичок усного рахунку, додавання та віднімання.

Анкета «Все про мене» - з допомогою завдання дитину розповість про себе та свої вподобання у письмовій формі.

Вивчаємо п’ять органів чуття - завдання познайомить дитину з п’ятьма органами чуття, що являють собою сенсорну систему організму людини.

Додаємо й рахуємо час, що пройшов – комплект завдань надає можливість потренувати арифметичні навички додавання та вміння визначати час.

Повертаємо фігури й тренуємо мислення – комплект завдань допоможе дитині потренувати просторове й аналітичне мислення, а також довільну увагу.

/Files/images/pochatkova_shkola/115458615_______01f31e9621df.png

"Правила поведінки під час перерви"

1. Під час перерви учень зобов’язаний прибрати своє робоче місце й підготуватися до наступного уроку. 2. Під час перерви забороняється:– бігати сходами, коридорами та в класних приміщеннях;– штовхатися або грати у м’яча у приміщеннях, не пристосованих для цього;– сваритися між собою та зі сторонніми людьми, з’ясовувати стосунки за погані слова, битися. 3. У шкільній їдальні учні повинні виконувати вимоги вчителів, працівників їдальні та чергових і дотримуватися черги. 4. Заборонено перебувати у приміщенні їдальні у верхньому одязі.

5. Заборонено виносити їжу і напої за межі їдальні.


Загальні вимоги до ведення учнівських зошитів


Правильне, грамотне і охайне виконання письмових завдань привчає учня до систематичної праці, формує повгу до неї, звичку до чистоти, охайності та порядку.

У 2 - 4 класах для навчальних класних і домашніх завдань учні ведуть по два зошити (12 аркушів).

У письмовій роботі з мови, математики треба зазначати дату виконання роботи, яка це робота (класна чи домашня), вид завдання (вправа, диктант, твір, переказ, задача тощо).

Наприклад:

1 вересня Класна робота Вправа 123




Дату, назву роботи та її вид (вправа, словниковий диктант тощо) учні записують, починаючи з 2 класу початкової школи. У 4 класі дату виконання роботи з мов записують словами, з математики - на розсуд вчителя.

Під час виконання письмової роботи учні повинні дотримуватися абзаців.

Необхідно стежити, щоб учні дотримувалися однакових інтервалів між словами, дописували кожен рядок від початку до кінця, орієнтуючись на правила переносу, не виходячи за межі рядка.

Якщо потрібно виправити помилку, учень має закреслити неправильно написану літеру чи цифру навскіс (справа наліво) і замість неї зверху написати потрібну літеру чи цифру. Якщо треба замінити слово, словосполучення, речення чи приклад у ході виконання роботи, то те, що підлягає заміні, слід закреслити тонкою горизонтальною лінією, а не брати в дужки, оскільки дужки є пунктуаційним знаком, і далі записати правильно.

Виправлення (закреслення та поновлення) написаного робити ручкою, а не олівцем.

Загальні вимоги до оформлення письмових робіт з мов


У 3 класі на уроках української (російської) та іноземних мов протягом усього І семестру учні продовжують писать в зошитах у дві горизонтальні лінії з контрольними похилами. У ІІ семестрі краще підготовлені учні поступово переходять на письмо в зошитах в одну лінію. Повний перехід усьго класу на письмо в одну лінію може бути закінчений наприкінці 3 класу або в І семестрі 4 класу. Висота малих літер становить близько 4мм.

Записи на новій сторінці зошита учні починають робити з першого рядка.

Початок запису тексту і його заголовок виконують на одній сторінці. Якщо залишаються вільні рядки на сторінці, то їх використовують для виконання інших завдань на розсуд вчителя.

Між кінцевим рядком тексту однієї письмової роботи і початком наступної слід пропускати два робочі рядки.

Загальні вимоги до оформлення письмових робіт з математики


Навчальні вправи чи інші письмові завдання з математики учні виконують у зошитах у клітинку.

Запис математичних завдань слід розпочинати у другій повній клітинці зверху та другій клітинці від поля чи згину сторінки зошита.

Між записами дати, назви роботи та її виду у зошитах з математики пропускають одну клітинку.

Між кінцевим рядком завдання однієї письмової роботи і початком наступної в зошитах з математики слід пропускати чотири клітинки.

Цифри і літери пишуть у клітинці зошита похило. Кожну цифру, знак і літеру записують в окремій клітинці.

У 1-4 класах пропонується писати цифри висотою в одну клітинку, у 1-2 класах писати малі літери висотою в одну клітинку, а в 3-4 класах - 2/3 клітинки. Великі літери в усіх класах пишуть заввишки в півтори клітинки.

Запис дати і виду роботи розміщують посередині робочого рядка.

Математичні вирази (приклади) розміщують у два стовпчики. Відстань між ними 4 клітинки.

Після чисел найменування пишуть скорочено:

без крапки: 2мм, 3см, 4дм, 5м; 7г, 6кг, 9ц, 10т; 12сек, 13хв, 14год;

крапка ставиться після скороченого найменування грошової одиниці: 72грн., 20к..

Одиниці швидкості скорочено записують так: 60м/сек (або 60м за 1сек), 12км/год (або 12км за 1год).

Після закінчення навчання грамоти вводиться короткий запис відповіді задачі, наприклад: 5 кг цукру; 40 відер води.

Повну відповідь рекомендується записувати, починаючи з 3 класу. Повну відповідь слід будувати за загальними правилами побудови речень.

Як швидше й ефективніше виконувати шкільні домашні завдання

Невід’ємною частиною шкільного життя є виконання домашнього завдання і вивчення матеріалу вдома. Для багатьох це заняття є рутиною, але завдяки цим порадам можна значно полегшити цей процес і зробити так, щоб вчинений предмет залишився у вашій голові якомога довше.
Перш за все, потрібно запам’ятати головний принцип: відпочинок потрібно чергувати з навантаженням.

Діти молодшого шкільного віку можуть сконцентруватися на предметі вивчення всього лише 15-20 хвилин, після чого кращим рішенням буде дати дитині відпочити протягом 10 хвилин.

Старші діти можуть концентрувати увагу протягом 45 хвилин, але всім їм потрібна регулярна зміна діяльності. Але відпочинок має на увазі не гру за комп’ютером або ігровою приставкою, а зміну діяльності – розумової на фізичну.

Чималу увагу потрібно приділити і розпорядку дня. Важливо дати дитині відпочити після школи протягом 1-2 годин, в цей час краще залишити її у спокої, не чіплятися з настирливими питаннями. Нехай вона заспокоїться, адже перебування серед колективу забирає багато енергії, і спокій, усамітнення просто необхідні, щоб «обробити» всю інформацію, отриману за час, проведений у школі.

Коли приходить час виконання домашнього завдання, спочатку краще виконати письмові завдання. Першими виконуються більш легкі завдання, потім – більш складні. У результаті мозок втягується у навчання і підвищується розумова продуктивність.

Підготовку усних предметів, а також підготовку до контрольної роботи потрібно починати у кінці, після невеликого відпочинку. Будь то параграф з історії чи вірш з літератури, його неодмінно потрібно розбити на 3-4 рівні частини. Тут закладено один з принципів, на основі яких працює пам’ять людини: мозок краще запам’ятовує малі обсяги інформації, ніж великі. Тобто краще запам’ятовуються уривки тексту, ніж текст в цілому.

Буде краще, якщо ви вчитимете текст по частинах, одночасно уявляючи «картину тексту» і проговорюючи його. Як відомо, існує образна, словесно-логічна, моторна і чутлива пам’ять, тому завдяки такому комплексному вивченню де-небудь наш текст обов’язково відкладеться і відтворити його буде значно легше.

Вивчення тексту потребує повторення. Після того як ви вивчили текст – повторіть його вголос 2-3 рази, ляжте, відпочиньте декілька хвилин, заспокойтеся і тільки потім починайте підготовку наступного завдання.

Ґрунтовно повторити текст потрібно перед сном і вранці.

Завдяки таким нехитрим порадам можна значно підвищити ефективність підготовки до уроків.


Корисні поради учням

Порада перша і найтяжча.

Ніколи не намагайтеся отримати все і відразу.
Пам'ятайте, що успіх - це насамперед праця.
Не вірте красивим фільмам, де щоб досягти успіху
досить бути вродливим чи багатим.

Порада друга - про любов.

Обов’язково зміни своє відношення до людей, які тебе оточують.
Хочеш, щоб тебе любили люди - полюби їх сам.
Подумай, чи подобаються особисто тобі егоїстичні,
нетерпимі до чужих думок люди?
То чому, якщо ти саме такий, повинні любити тебе?

Порада третя - особлива.

Потрібно на деякий час забути, що ти особливий, не такий як всі.
Запам'ятай, що про це знає лише твоя мама і ти сам.

Порада четверта - про найдорожче.

Полюби себе насамперед сам.
Це не значить, що ти повинен любуватися собою в дзеркало.
Просто стався з повагою до свого тіла, не отруюй його алкоголем та іншими отрутами.

Порада п'ята - пріоритетна.

Не розпорошуй свої сили відразу у всіх напрямках.
Вибери кілька важливих для тебе справ і наполегливо
вдосконалюйся саме в них. Хоча спробувати себе в нових справах
ніколи не завадить. Хтозна, можливо, саме там чекає на тебе
успіх, сидить собі та чекає, коли ж ти його віднайдеш.

Порада шоста - навчайся!

Навчайся все своє життя.
Ніхто не заперечує, що ти і так багато знаєш та умієш.
Добре, що ти знаєш, скільки часу тривала столітня війна (100?!),
чудово, якщо ти можеш відрізнити комп'ютерний вірус від вірусу
грипу, вітаю, якщо зумієш своїми руками забити звичайний цвях у цегляну стіну.

Порада сьома і остання (по списку, а не по значенню!)

Отже, ти хочеш досягти успіху? То чого ж тоді чекаєш і витрачаєш
свій дорогоцінний час на читання цих порад? Давай, не сиди,
пора уже щось зробити своїми руками.

Как сохранить зрение за школьной партой

Существуют заболевания, которые чаще всего развиваются в школьные годы. Среди них - близорукость и астигматизм, занимающие одни из первых мест. Как их избежать?

При близорукости (миопия) плохо различаются предметы, расположенные на дальнем расстоянии. Как объясняют офтальмологи, изображение приходится не на определенную область сетчатки, а расположено в плоскости перед ней, поэтому оно воспринимается как нечеткое. Происходит это из-за несоответствия силы оптической системы глаза и его длины. Обычно при близорукости размер глазного яблока увеличен, и чем больше это увеличение, тем сильнее близорукость.

Астигматизм связан с нарушением формы хрусталика или роговицы, в результате чего теряется способность к четкому видению (предметы видятся расплывчатыми). Заболевание развивается из-за давления глазных век на глазное яблоко, неправильного положения или сильного приближения глаз к предметам. Школьники зачастую испытывают головные боли, быстрое утомление глаз при чтении и работе за компьютером.

Рост этих заболеваний вызывает тревогу у офтальмологов. По их мнению, основные причины - длительная работа школьников с предметами, находящимися на близком расстоянии от глаз (чтение, письмо, черчение), особенно при неправильном освещении и плохих гигиенических условиях. С введением информатики в школах и повальным увлечением детей компьютерными играми положение стало еще более серьезным.

Лучшим средством профилактики глазных заболеваний считается правильная организация рабочего места в комплексе с тренировкой мышц глаз и отдыхом. По словам специалистов, книги и тетради должны находиться не ближе чем в 30 см от глаз. Большая роль отводится освещению: идеально, если ребенок сидит у окна, когда естественный свет (или свет настольной лампы) падает слева только на рабочую поверхность, не попадая в глаза.

"Следует свести к минимуму занятия на компьютере (не более 10-20 минут в день) и просмотр телевизора. Что касается прогулок, то свежий воздух - залог нормального развития ребенка. Прогулки (не менее полутора часов в день) и занятия спортом помогут ему справиться с учебными нагрузками, увеличат работоспособность и снизят утомляемость", - рекомендует Татьяна Клименко, руководитель отделения ФГУ "ГНЦ социальной и судебной психиатрии им.В.П.Сербского" Росздрава.

Родителям необходимо уделить внимание питанию ребенка. Так, для улучшения зрения диетологи советуют включить в рацион школьника творог, кефир, отварную рыбу, говядину и говяжий язык, индейку, морковь и капусту, а также чернику, бруснику и клюкву.

Кроме того, специалисты рекомендуют детям выполнять упражнения для глаз. К примеру, сделать круговые движения открытыми глазами сначала по часовой стрелке, затем против. "Для смены фокуса желательно в течение двух-трех минут смотреть попеременно на предметы, расположенные вдали, и на те, которые расположены прямо перед вами, а также вверх, вниз, вправо и влево", - комментирует Борис Малюгин, доктор медицинских наук, заместитель генерального директора по научной работе ГУ МНТК "Микрохирургия глаза" им.С.Н.Федорова.

В случае если школьнику уже диагностирована близорукость, то ее следует корректировать с помощью очков и контактных линз. Однако врачи отмечают, что очки и контактные линзы лишь на время компенсируют дефекты зрения, но не избавляют от заболевания. При астигматизме офтальмологи назначают ношение очков с астигматическими линзами. Что касается лечения, то наиболее эффективным методом считается лазерная коррекция.

Увлечение компьютерными играми: беда или благо? Компьютер в жизни ребенка.Чем больше у ребенка психологических барьеров
в повседневной реальной жизни, тем быстрее и
глубже он погрузится в виртуальную реальность.
Компьютеры стремительно внедрились в жизнь современного человека. Сегодня уже стало привычным видеть, что человек взаимодействует с компьютером постоянно – на работе, дома, в машине и даже в самолете. Постепенно компьютер становится неотъемлемой частью жизни не только взрослого, но и ребенка. Многие родители считают, что пусть лучше ребенок сидит дома за компьютером у них на глазах, чем гуляет с дурной компанией. Тем самым ребенок получает свободный и неограниченный доступ к компьютеру.

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ДЛЯ УЧНІВЗагальні положення

Ці Правила встановлюють норми поведінки учнів у споруді школи та на її території. Мета правил – створення нормальної робочої обстановки, що сприяє успішному навчанню кожного учня, вихованню поваги до особистості та її прав, розвитку культури поведінки і норм взаємин.Правила розроблені відповідно до Положення про загальноосвітній навчальний заклад, Статуту школи, Законів України «Про освіту» та «Про загальну середню освіту».

Загальні правила поведінки

1. Учень приходить до школи за 10-15 хвилин до початку робочого дня у належному зовнішньому вигляді (форма затвердженого зразка).2. Забороняється приносити до школи або на її територію з будь-якою метою і використовувати будь-яку зброю, вибухо- та вогненебезпечні предмети та речовини, спиртні напої, наркотичні, психотропні, отруйні речовини, газові балончики, колючі та ріжучі предмети, азартні ігри; забороняється використання під час навчальних занять мобільного телефону.3. Забороняється без дозволу педагогів залишати приміщення школи під час навчального дня. Після пропуску учнем навчальних занять, учень зобов'язаний наступного дня подати класному керівнику письмові пояснення про причини пропуску.4. Учень школи виявляє повагу до старших, піклується про молодших. Учні і педагоги звертаються один до одного з повагою. Школярі уступають дорогу дорослим, старші школярі – молодшим, хлопчики – дівчаткам.5. Поза школою учні мають поводити себе так, щоб не нашкодити іміджу і репутації навчального закладу.6. Учні зберігають майно школи, надають посильну допомогу у його збереженні, бережливо ставляться як до свого, так і до чужого майна.

Поведінка під час уроку

1. Після того, як до навчального кабінету входить вчитель, учні мають підвестись на знак привітання і сідають після привітання вчителя. Таким самим чином учні вітають кожного дорослого, що входить до класу.2. Під час уроку не можна гучно розмовляти, відволікатись самому і відволікати інших сторонніми розмовами, іграми та іншими справами, що не мають відношення до уроку.3. Кожен учень за першою вимогою має надати вчителю щоденник. Щоденник є обов'язковим для ведення учнями 2-11 класів, записи у ньому мають вестись чітко і охайно пастою синього чи фіолетового кольору. Кожного тижня щоденник мають підписати класний керівник та батьки учня.4. Якщо під час уроку учню необхідно вийти з класу або учень має питання до вчителя, то він має підняти руку і дочекатись дозволу вчителя.5. Про початок уроку сповіщає дзвоник. Перший дзвоник – для учня. Після нього учні мають зайняти свої робочі місця і підготуватись до уроку. Після другого дзвоника розпочинається урок. Урок триває в початковій школі 35-40 хв. Про закінчення уроку сповіщає вчитель після дзвоника.

Поведінка перед початком і після закінчення занять,під час перерв

1. До початку уроку учень має прибути до навчального кабінету, підготуватись до уроку. Якщо учень прибув до класу після другого дзвоника, він має вибачитись і попросити у вчителя дозволу приступити до занять.2. Під час перерв учні зобов'язані навести порядок на своєму робочому місці, залишити кабінет. Під час руху коридорами та сходами слід триматись правого боку, підпорядковуватись вимогам чергових учнів та вчителів.3. Під час перерв забороняється бігати по коридорах і сходах, штовхатись, кидатись предметами, використовувати фізичну силу для вирішення будь-яких проблем, використовувати нецензурні вирази і жести на адресу будь-кого, заважати роботі працівників школи, палити у приміщенні школи та на її території.4. Після закінчення навчальних занять учень має отримати одяг у гардеробі, залишити приміщення школи, дотримуючись правил ввічливості.

Поведінка у їдальні

1. Учні, що знаходяться у їдальні підпорядковуються працівникам їдальні, школи, черговим.2. Учні мають дотримуватись черги у обслуговуванні, виявляти увагу і обережність під час отримання перших страв, гарячих напоїв.3. Приймати їжу учням дозволяється лише у приміщенні їдальні.4. Після прийому їжі учні зобов'язані прибрати за собою посуд.

Кінцеві положення

1. Учням категорично забороняється під час перебування у приміщенні школи та на її території здійснювати будь-які дії, що є небезпечним для життя і здоров'я людини.2. Знаходження учнів у приміщенні школи після проведення навчальних занять регламентується розкладом занять та розкладом позакласної роботи.3. Правила розповсюджуються на всіх учнів школи і є обов'язковими для виконання.4. У разі першого порушення учнем цих Правил, учень і його батьки попереджаються про це у письмовій формі. У разі повторного порушення 5. Правил, учні разом з батьками викликаються на засідання Ради навчального закладу для прийняття певного рішення.


Як підготуватися до

ДЕРЖАВНОЇ ПІДСУМКОВОЇ АТЕСТАЦІЇ - 4 клас

Поради психолога
Спочатку підготуйте місце для занять: приберіть зі столу зайві речі, зручно розташуйте необхідні підручники, посібники, зошити, папір, олівці. Можна ввести в інтер'єр кімнати жовтий і фіолетовий кольори, оскільки вони підвищують інтелектуальну активність. Для цього буває достатньо якоїсь картинки в цих тонах.

Складіть план занять: плануючи кожен день підготовки, необхідно чітко визначити, що саме сьогодні вивчатимете. Не взагалі: «трохи позаймаюся», а які саме розділи і теми.

Почніть зі складнішого, з того розділу, який знаєте найгірше. Але якщо вам важко «розгойдатися», можна почати з того матеріалу, який найбільш цікавий і приємний. Можливо, поступово увійдете до робочого ритму, і справа піде.

Чергуйте заняття і відпочинок: скажімо, 40 хвилин занять, потім 10 хвилин — перерви. Можна у цей час помити посуд, полити квіти, зробити зарядку, прийняти душ.

Як запам'ятовувати матеріал: психологи встановили, що наша оперативна пам'ять при одночасному сприйнятті здатна утримати і потім відтворити в середньому лише сім об'єктів. Тому матеріал краще розбити на смислові шматки, бажано, аби їх було не більше семи. Смислові шматки матеріалу необхідно укрупнювати й узагальнювати, виражати головну думку однією фразою. Корисно складати плани, схеми, причому бажано їх записувати. Плани корисні тому, що за ними легко повторити якийсь матеріал.

Використовуйте асоціації: метод локальної прив'язки полягає у побудові для ряду, що запам'ятовується, об'єктів іншого ряду — опорного, з добре знайомих або легких для вивчення об'єктів. Таким опорним рядом може бути послідовність кімнат у вашій квартирі, будинків на вашій вулиці тощо. Людина спочатку заучує опорний ряд, а потім використовує його елементи, аби зіставити з ними елементи заучуваного ряду. Отже, якщо в матеріалі мало внутрішніх зв'язків — озирніться довкола. Уявіть обстановку, в якій ви вивчали матеріал, і ви пригадаєте його, адже отримані одночасно враження запускають механізм згадування.

Як повторювати? Перекажіть текст своїми словами, і ви легше його запам'ятаєте, аніж просто прочитавши багато разів, — адже це активна розумова праця. Загалом, будь-яка аналітична робота з текстом дозволяє краще його запам'ятати. Це може бути перекомпонування матеріалу, знаходження парадоксальних формулювань для нього, залучення контрастного фону або матеріалу тощо.

Залиште один день перед іспитом на те, аби знову повторити всі плани відповідей, ще раз зупинитися на складніших питаннях.

Багато хто вважає: для того, щоб повністю підготуватися до іспиту, не вистачає лише однієї, останньої перед ним ночі. Це неправильно. Ви вже втомилися, і не треба себе перенапружувати. Навпаки, з вечора перестаньте готуватися, прийміть душ, прогуляйтеся. Виспіться якнайкраще, аби встати відпочилим, із відчуттям свого здоров'я, сили, з «бойовим» настроєм. Адже іспит — це своєрідна боротьба, в якій варто проявити себе, показати свої сили та здібності
ЯК ПІДТРИМАТИ ПРАЦЕЗДАТНІСТЬ

1. Спіть не менше 8 годин, якщо хочете чи треба, влаштуйте собі тиху годину після обіду.

2. Чергуйте розумову і фізичну працю.

3. Бережіть очі, робіть перерву кожні 20-30 хвилин (відвести очі від книги, поглянути вдалину).

4. Мінімум телепередач та роботи за комп’ютером!

5. Харчування має бути 3-4-разовим, калорійним і багатим на вітаміни. Споживайте волоські горіхи, молочні продукти, рибу, м'ясо, овочі, фрукти, шоколад. Ще одна порада: перед іспитами не слід наїдатися.

Бережіть кожен день підготовки до ДПА

Бажаємо Вам успіхів!

ПРАВА ДИТИНИ,

ЗГІДНО З КОНВЕНЦІЄЮ

• Всі права і свободи , вказані в Конвенції, належать кожній дитині, незалежно від раси, кольору шкіри, статі, мови і віросповідування/ст.2/

• Кожна дитина має право на життя і здоровий розвиток./ст.6/

• Кожна дитина має право на ім’я. / ст.7/

• Дитина маэ право на індивідуальність. /ст.8/

• Ніхто не має права розлучати дитину з батьками./ст.9/

• Дитина має право вільно виражати свою думку./ ст.13/

• Дитина має право на особисте життя, недоторконість житла, тайну кореспонденції. /ст.16/

• Ніхто не має права кривдиту іншу людину, принижувати її і жорствоко її наказувати. /ст.19/

• Дитина має право на користування сучаною охороною здоров’я./ст.24/

• Дитина має право на освіту. /ст.28- 29/

• Кожна людина, і дитина теж, має право на відпочинок /ст.31/

• Ніхто не може зробити дитину рабом. /ст.32/

• Ніхто не повинен катувати, принижувати чи жорстоко наказувати дитину. /ст.37/

ОБОВ’ЯЗКИУчнів ЗОШ І - ІІІ ступенів № 17

1.Старанно і відповідально ставитися до навчання;

2.Виконувати всі завдання, визначенні навчальними програмами і планами;

3.Виконувати вимоги педагогів, органів учнівського самоврядування;

4.Поважати старших, допомагати молодшим;

5.Бути дисциплінованими , ввічливими, скромними;

6.Дотримуватися Статуту школи і правил внутрішнього розпорядку, етичних норм поведінки. Початок занять о о 8.00 .

7.Дотримуватися скромності і акуратності в одязі, до школи приходити в формі, встановленій радою школи. Обов’язково мати спортивну форму.

8. Якщо учень не з’явився до школи, то він мусить в цей же день повідомити причину своєї відсутності;

9. Дбайливо ставитися до шкільного майна, природи.

10. Знати і виконувати правила дорожнього руху, пожежної безпеки і поведінки на воді;

11. Дотримуватись санітарно – гігієнічних вимог;

12. Чинити на благо шкільного колективу, турбуватись про честь і авторитет, традиції школи;

13. Виявляти повагу до вчителів і інших працівників школи, педради школи, вчителям, учнівському самоврядуванню;

14.Турбуватися про здоров’я і безпеку власного життя і життя своїх товаришів, не палити, не вживати алкогольних напоїв, наркотиків.

Кiлькiсть переглядiв: 160

Коментарi